Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av bno, onsdag 02. november 2016, klokken 16:16

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Espen Hugaas Andersen

Det er en Model S prototype fra ~2009, for de som ikke har sett den før.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:30
Hm. Neppe Part 2 men spennende likevel

Hmm... "Tesla product unveiling (unexpected by most)"?  Model Y?  RoadsterNG?  Model S STW (med hengerfeste!)?
Eller er det PowerWall/PowerPack 2.0? Er vel alt for tidlig å vise frem noe ang., "bussen" eller semitraileren?

Model 3 #2, Autopilot (2.0?) og SolarRoof er jo ventet av de fleste - og den siste sier han jo at kommer senere...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eha

Sitat fra: Amoss på mandag 10. oktober 2016, klokken 00:10
Sitat fra: lunitiks på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:30
Hm. Neppe Part 2 men spennende likevel

Hmm... "Tesla product unveiling (unexpected by most)"?  Model Y?  RoadsterNG?  Model S STW (med hengerfeste!)?
Eller er det PowerWall/PowerPack 2.0? Er vel alt for tidlig å vise frem noe ang., "bussen" eller semitraileren?

Model 3 #2, Autopilot (2.0?) og SolarRoof er jo ventet av de fleste - og den siste sier han jo at kommer senere...

Er ikke utenkelig at dette blir AP 2.0. "Unexpected by most" kan bety at AP 2.0 inneholder mer enn vanlig folk flest vil forvente. Vi på forumet er ikke "most"... :) Heller ikke utenkelig at det annonseres at AP 2.0 kommer i Model X og S.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Amoss

Sitat fra: eha på mandag 10. oktober 2016, klokken 10:33
Er ikke utenkelig at dette blir AP 2.0. "Unexpected by most" kan bety at AP 2.0 inneholder mer enn vanlig folk flest vil forvente. Vi på forumet er ikke "most"... :) Heller ikke utenkelig at det annonseres at AP 2.0 kommer i Model X og S.

Nei, slik jeg leser tweeten så er det en produktlansering som de færreste forventer - ikke at de færreste forventer akkurat de egenskapene ved produktet. Alle forventer jo at det skal komme en AP lansering i høst.

Jo mer jeg tenker på det jo sikrere er jeg at det er PowerWall/PowerPack 2.0 det er snakk om.
https://electrek.co/2016/10/07/tesla-powerpack-2-0-doubling-energy-capacity-new-battery-cell-2170-gigafactory/
Sitat
Electrek has learned some details of Tesla's 'Powerpack 2.0', the second generation of Tesla Energy's scalable battery pack for commercial and utility-scale projects, which will be equipped with the new '2170' battery cells. The new cell is potentially Tesla's most important product to be unveiled this year – and yes, I'm aware Tesla unveiled the Model 3 in March.

De fleste forventet vel (basert på uttalelser fra Elon/Tesla) at disse battericellene først skulle brukes på biler, og de færreste ventet vel at de skulle lansere noe nytt/endret produkt basert på disse cellene fra GF-I alt i år.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eha

Jeg håper du tar feil og at dette handler om biler!  ;)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Amoss

Sitat fra: eha på mandag 10. oktober 2016, klokken 12:35
Jeg håper du tar feil og at dette handler om biler!  ;)

Det er lov å håpe :)  Men minner om at det var samme ordbruk - "ett nytt Tesla produkt" - når de lanserte PowerWall og PowerPack i sin tid.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Amoss på mandag 10. oktober 2016, klokken 15:22Det er lov å håpe :)  Men minner om at det var samme ordbruk - "ett nytt Tesla produkt" - når de lanserte PowerWall og PowerPack i sin tid.
Tesla Energy vil nok bli fokuset den 28. oktober. Jeg forventer at da vil Tesla vise frem alt de kan av produkter som tjener på samarbeid med Solar City, altså:

- Powerwall v2
- Powerpack v2
- Solar roof
- Tesla vekselretter
- Tesla DC vegglader (slik at du kan lade med solkraft uten å ta løypen DC -> AC -> DC)

Ordlyden til tweeten til Musk minner meg mer om "time to unveil the D"-tweeten. Altså når de viste frem P85D og autopiloten. Når det var snakk om å vise frem Tesla Energy produktene så var det snakk om en ny "produktlinje", altså ikke bare ett nytt produkt. Mine beste antagelser er:

- 5-seters Model X
- Autopilot 2.0
- Ny variant av Model S (stasjonsvogn/coupe)
- Ny variant av Model 3 (hatchback/stasjonsvogn)
- Model Y

Men det kan være noe ala:

- CCS adapter
- Midtkonsoll for andre seteread på 6-seters Model X.

(Hvis du tenker jeg ikke har veldig god peiling, så stemmer det. Jeg sliter veldig med å konkludere på hva det er snakk om.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ladov

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:01
(- 5-seters Model X)
- Ny variant av Model 3 (hatchback/stasjonsvogn)
- Model Y
Er ikke 5-seters X tilgjengelig fra konfiguratoren allerede?

Ellers ha jeg mest tro på ny variant av TM3, med model Y som ikke helt sannsynlig nr2..


For ordens skyld, jeg har heller ikke peiling. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: ladov på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:09Er ikke 5-seters X tilgjengelig fra konfiguratoren allerede?
Jo, men ingenting er kjent om den. Jeg tror kanskje ikke det er det som er mest sannsynlig. Jeg klarer virkelig ikke å finne noe som passer helt inn i totalbildet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:01
Tesla Energy vil nok bli fokuset den 28. oktober. Jeg forventer at da vil Tesla vise frem alt de kan av produkter som tjener på samarbeid med Solar City, ...

Og nettopp med tanke på lanseringen den 28. så tenker jeg at de så har fremskyndet lanseringen av de frittstående produktene PowerWall/PowerPack til før denne lanseringen, så de kan konsentrere seg om "solar roof" og kombinasjonen av dette med de eksisterende PowerWall løsningene. PowerPack 2.0 vil jo neppe ha noen sammenheng med solar roof.

Og at det kommer en 2.0 versjon av disse "vet" vi jo alt jfr. linken jeg kom med tidligere.

... og ja, heller ikke jeg kan påberope meg å vite noe :)  Kanskje det vil bli ett Q-event? :O
Stasjonsvogn utgaver og hengerfester også på TMS hadde vært ypperlig :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Amoss på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:21Og nettopp med tanke på lanseringen den 28. så tenker jeg at de så har fremskyndet lanseringen av de frittstående produktene PowerWall/PowerPack til før denne lanseringen, så de kan konsentrere seg om "solar roof" og kombinasjonen av dette med de eksisterende PowerWall løsningene. PowerPack 2.0 vil jo neppe ha noen sammenheng med solar roof.
Den har ikke sammenheng med Solar Roof, men den har sammenheng med Solar City. http://fortune.com/2016/02/16/solarcity-tesla-batteries-hawaii/

Sitat fra: Amoss på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:21Og at det kommer en 2.0 versjon av disse "vet" vi jo alt jfr. linken jeg kom med tidligere.
Ja, Powerwall v2 og Powerpack v2 er noe alle forventer at skal komme. Det passer altså ikke med at de skal lansere noe ikke mange forventer.

Sitat fra: Amoss på mandag 10. oktober 2016, klokken 16:21... og ja, heller ikke jeg kan påberope meg å vite noe :)  Kanskje det vil bli ett Q-event? :O
Stasjonsvogn utgaver og hengerfester også på TMS hadde vært ypperlig :)
Jeg tenker vi får vente og se. Kanskje Musk kommer med en tweet før den 17. som gir flere hint. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

knut.aulie

There could possibly be some Model 3 announcement updates which could include higher-end optional specs and perhaps a closer look at what the final, pencils down design will look like. We heard a long time ago that the top end of Model 3 will go from 0-60 in under 4 seconds and will have a range of over 300 miles.  More recently (3 mos ago) we heard that the internal engine inverter for the model 3 would be a beast.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA