Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av elektrolux, tirsdag 29. november 2016, klokken 18:32

« forrige - neste »

elektrolux

En kunde hadde funnet sin egen ladekabel igjen bare timer etter at den forsvant fra hennes garasje.

Tyven kan kontaktes via Finn.no

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82990685 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=78378091&fks=78378091 

Legg merke til at både "Stig" og "Asgeir" bruker samme bilder og meget gunstige priser.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

aronesen

Jeg må si at leaf laderen ser ganske slitt ut til å være brukt bare 4 ganger...
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

sylwester

Wow. Makan til frekkhet.

Det betyr vel at det er viktig å bruke hengelåsen eventuelt sikre kabelen på annen måte og muligens merke de med registreringsnummer slik at den får en lavere andrehåndsverdi.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

65lars

Wild West her, og litt for villt.
Sist lørdag parkerte jeg ved ladeplassene på jobb her - for å skifte til vinterhjul. Flatt.
Satte inn laderen også.   (Lørdag, masse plass!  :) )
Fikk skiftet hjulene, fikk sommerhjulene inn i bilen, deretter satt jeg meg inn, for å slappe av litt, høre på radioen.  Bilen fremdeles tilkoblet laderen.

(To timer tidligere, 2 med-ansatte med el-biler kom inn, parkerte, og satte laderne i bil og vegg.)


Så ser jeg i speilet.  Og en fyr som vandrer inn, smyger langs veggen, sjekker ut ladekabler, inkludert min, og begynner og ta dem av.  Han så jo ikke meg, før jeg gikk ut av bilen, deretter sendte han meg et slags fårete "fuck you" smil, of forsvant.  Lørdag.

Sjekket lade-kablene til de 2 ansatte som parkerte der, og ingen var låst, på noen som helst måte.   Gratis - for en tyv.

Man trenger litt intern-info her, siden jeg regner med at mange ansatte her har fått ladekablene sine stjålet, over de siste 5 årene.
Dumsnill er kostbart.
Trilling, bestilt KIA

Elbil fundamentalist

For å gjøre ladekabelen mindre attraktiv å stjele, samt mulighet for å få den tilbake hvis man skulle glemme den igjen ett sted, graver inn bilens registreringsnummer. På den måten vil ladekabelen knyttet til bilen ved salg, og er er mulig å finne frem til eieren. Man kan prege den selv med en Dremel og legge maling ned i det graverte bilnummeret.

Bilforhandlerne burde tilby dette med en proff fres for at det skal se best mulig ut, eller i det minste knytte unikt serienummer til bilen (om det finnes). Det aller beste var om bilen bør "parret" med kabelen, at den kun virker mot en bil. I menyen i bilen burde den kunne "avparres" om du ska låne den bort. Kabel som ikke virker eller preget med eierinfo er verdiløst som videresalg av tyvgods.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

sylwester

Slik parring krever mer elektronikk i kabelen så det vil gjøre den dyrere og mer sårbar for feil. Tror dagens opplegg med låsing er bedre.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Myrvang

I Leafen er alltid knappen for låsing av kabel aktivert. I i-On``en er det hengelås gjennom det lille hullet så den ikke kan fjernes fra bil.

Sånn samfunnet er i dag er alt annet invitasjon til tyveri. Vare til 5000,- hengende fritt ute i gata gjør man ikke med andre ting?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Elmo

#7
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 12:14
Legg merke til at både "Stig" og "Asgeir" bruker samme bilder og meget gunstige priser.
Nå er det ikke samme bilde lenger. Men telefonnummeret til "Stig" i annonsen tilhører i følge 1881 en dame
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kanutten

Finnes det bevis for at de annonserte artiklene er stjålet?

Litt uheldig å henge ut personer på denne måten uten å være sikker...
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA