Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av haheide, torsdag 01. desember 2016, klokken 20:22

« forrige - neste »

haheide

Når jeg kikker på Nissan sine sider ser jeg at de tilbyr Visia, Acenta, Tekna og Nordic med 24kw, og de samme bortsett fra Visia med 30kw.
Visia er ikke særlig i bruk her i Norge pga. manglende vintertilpasning.
Er Visia døende versjon av leaf ?
2018 X75D Blå 7seter
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

AtellusCalidus

Hade de inte haft detta enkla tillval så hade ju någon annan klagat... Så är det med demografiska grupper och olika marknadssegment

Sent from my XT1092 using Tapatalk

haheide

og nå får de mer grunn til å klage - Visia får ikke 30kw?
2018 X75D Blå 7seter
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Navl1

Snakket med forhandler, Visia fins ikke og vil ikke komme til 30kwh
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Trekkoppbil

#4
Visia med 30kwt koster 1200€ mindre enn 24 kwt-utgaven, så jeg tviler på at 24kwt-utgaven kommer til å leve lenge:
http://configurador.nissan.pt/leaf&pnVehiculo=39260-26014
Det kan sikkert variere fra land til land. 24kwt-batteriet varer ikke så lenge i varme strøk, så det gir ikke mening å selge det i sørlige land.

En til svensk

Sitat fra: Navl1 på torsdag 13. oktober 2016, klokken 14:03
Snakket med forhandler, Visia fins ikke og vil ikke komme til 30kwh

Kan være dumt av en forhandlere å si noe så bestemt om fremtiden. =)
Visia er nå tilgjengelig med 30 kWh til 224 990 kr i følge https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/pris-spesifikasjoner.html
Som mange andre tror jeg også at 24 kWh vil erstattes helt av 30 kWh og at 40 kWh vil bli presentert i november.
2017 Hyundai Ioniq (nå kjørt ca 24000 km)
Bruker ellers mest sykkel til hverdags.

Ventet på oppdatert Leaf med 40 kWh, men ble skuffet igjen og igjen når inget skjedde. Ga opp Nissan og bestilte i stedet Hyundai Ioniq januar 2017. Ble levert i mars. Veldig fornøyd!
Tidligere brukt Leaf og iOn av og til fra venner og Nabobil.

Einar_S

Det er vel bare et prisspørsmål?
Jeg fant ialfall ut at med mitt kjøremønster så er 24 liters tank mer enn nok for >90% av kjøringen.

Skal jeg på lengre tur finner jeg det mer trivelig med litt dempet brumming eller gutturale brøl fra en benzinforet sinnasekser. Hva er det britene sier: Horses for courses.

Og det har vist seg å stemme. Jeg har vel ikke kjørt en mil med Volvoen uten henger på slep det siste året. Og henger fikser nok ikke den nye Leafen heller er jeg redd. Så hvorfor da betale for noe man ikke bruker?

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA