Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vannkraft

Startet av Gordon Retriever, søndag 02. juli 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Opel tilbyr nå en rekkeviddesimulator på sine tyske nettsider. 
Simulatoren baserer seg på den nye WLTP-syklusen, som har mer til felles med den amerikanske EPA enn den noe optimistiske NEDC.

På bildet under har jeg lagt inn worst case scenario for kjøring der jeg bor:  Bykjøring, null grader, varme inne i bilen.  Resultat:  240km rekkevidde.



Til sammenligning:  Rekkevidde for tilsvarende forhold uten kupevarme er 507km.



For å gjøre dine egne beregninger, finner du simulatoren her:  Link.

Gordon Retriever

#1
Illustrasjonen under viser hastighetsmønsteret i de forskjellige delene av Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, WLTC Class 3:


AmocoCadiz

Ble mye forskjellig resultater på den simulatoren,
men går det virkelig an å bruke over halvparten av batteriet til oppvarming på en tur i 10 kuldegrader, da gikk simulator fra 470km til kun 180km hvis en skrudde på varmen?
AE er da ikke like uisolert som trillingene.

kammiz

På low og varmen på, så kjører man en tur på 9 timer i 10 kuldegrader med deilig temperatur i bilen. 19kmt i snitt. Det er da ikke akkurat et dårlig resultat det.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA