Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ingen lys i dashbord og døde blinklys

Startet av elekTrond, mandag 28. november 2016, klokken 22:56

« forrige - neste »

elekTrond

Flere med samme problem? Etter bytte av viskerbladet bak i sommer ble jeg oppmerksom på hvor dårlig jobb det gjør i regnvær. I dag mannet jeg meg opp til å oppsøke merkeforhandler i håp om hjelp.

Jeg la fram problemstillingen og mente det måtte være for lavt spenn i fjøra som øver trykk mot glasset. (Jeg tok tak i støtfangeren og) Løftet litt på en Mazda 5 ell.no med lignende pusserarm bak, den var omtrent like slapp i strikken. Verkestedet sprettet deretter meget velvillig et sprett nytt og særdeles orginalt viskerblad og satte på min bil. Dette hjalp noe, men ikke tilstrekkelig. Til sammen tre ansatte var på saken før de kom til at feilen må ligge i den ekstremt kuvede bakruta. Ergo har nok økonomene overstyrt ingeniørene slik at disse ikke fikk fulgt opp bildesignerens mål.

Etter en runde med eventyrspray på leamikken ble det langt på veg bra, men ikke helt. Vi klipset på igjen min uorginale visker uten at nevneverdig forverring. Etter en tur i ei lokal regnskur nede på bensinmackan dro jeg opp igjen og pekte på rest-resultatet. Fikk som endelig svar at dette regnes som en slitedel og ny arm koster 938,-. Dog vil det ikke nødvendigvis hjelpe nevneverdig når en legger utformingen av ovennevnte bakruteglass til grunn.

Vedlagt følger tre dårlige bilder for å fåfengt forsøke å illustrere manglende trykk på de bøllete regndråpene.  :o Som sagt ble det bedre enn det var. God bilpleie er tydeligvis essensielt, men vil gjerne høre andres erfaringer her.
'13 Mjau

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TB

Har tenkt på det samme, der dette er ein litt uheldig konstruksjon, med utforminga av bakruta nok hadde krevd ein meir avansert viskerarm for at det skulle bli bra nok.

Bilen er bra, men den er konstruert for mange år sidan, der den elektriske delen nok har vore hovedfokus. Der er det meldt om lite feil, så ingeniørene ved Mitsubishi har nok gjort ein god jobb her.

Resten er videreført frå den enkle bensinbilen som var grunnlaget.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

psyfoon

Har ikke hatt problemer med dette på min 2015 i-miev. Derimot litt mer trøbbel med frontruteviskeren som tar litt dårlig i midten pga for langt spenn.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

PionerThink

Har opplevd noe av det samme på min i-Miev :(
Hadde original visker tidligere som jeg syntes tok ganske greit av bakruta, men så løsna gummien.
Jeg leste så litt her inne på forumet og tenkte jeg skulle gjøre som Stjerneglis foreslo her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24004.msg405342.html#msg405342
Jobben var grei å gjøre, men resultatet ble som elekTrond beskriver >:(
Jeg tror det kanskje også har med stivheten i viskerbladet sammen med "spilene" inni viskeren å gjøre. Lurte på om jeg skulle ta den av og "bende" litt på den, men på grunn av manglende regn på sørlandet de siste månedene har jeg rett og slett glemt det ut!
Vet ikke om det er noe annet å gjøre enn å måtte leve med det :o
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Mr.Zero

Kjørte 64.000km med min zero uten å bruke viskeren bak. Lager jo bare riper.. Saus inn ruta med rainX eller liknende produkter - og problemet "renner av"... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 15:13
Kjørte 64.000km med min zero uten å bruke viskeren bak. Lager jo bare riper.. Saus inn ruta med rainX eller liknende produkter - og problemet "renner av"... ;D

Rusta ikke motoren fast den da?  ;)
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 19:05
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 15:13
Kjørte 64.000km med min zero uten å bruke viskeren bak. Lager jo bare riper.. Saus inn ruta med rainX eller liknende produkter - og problemet "renner av"... ;D

Å nei da, etter hver vask vippa jeg ut viskerarmen og lot motoren gå til jeg var ferdig med å tørke bilen.. De gærne har det godt... ;D

Rusta ikke motoren fast den da?  ;)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

65lars

Hmm,
har jo bare brukt bakruteviskern 4-5 ganger, og det virket bra - men tror jeg må ut med mer pæng her, kjøpe meg rainX e.l. ...

Zero'n er på værste nå, og kjører en bensindrevet Polo.
Skal sammenlikne litt, de neste 4-5 dagene.  Burde jeg ha kjøpt en Polo istedetfor?   :)
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA