Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon på E6 før Hamar

Startet av moso, torsdag 11. november 2010, klokken 16:27

« forrige - neste »

moso

Hei. Saxoen min lekker kjølevæske ut av bakre batterikasse. Dette skjedde for et halvt år siden også, og lekkasjen ble fikset hos Enviro. Da rant det ut under midten av kassen fra dreneringshullet der. Nå renner det ut av slangestussen der vann renner ut ven vannfylling.

Kan jeg fremdeles håpe på at det kun er lekkasje i kjølesystemet eller er det mer alvorlig siden det kommer kjølevæske ut av "batterivann-stussen"?

Enviro har liten verkstedkapasitet - er det noe poeng å prøve å fikse øekkasjen selv - eller er dette så knotete at det bare er å glemme?

Tips mottas!
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

elektrolux

Høres ut som kjøleveskekretsen og vannfyllekretsen har forbindelse.

Dette er særdeles dårlige nyheter, og du har kanskje allerede merket at ladelyset kommer på mye tidligere enn normalt.

Dette betyr i praksis at 5 eller 6 blokker er ødelagte, og må byttes. Hadde vært interresant å se hva årsaken til den nye lekkasjen din er. Ofte er det gjennombrenning av en celle som danner forbindelsen mellom kretsene, men jeg har selv klart å lage en slik forbindelse ved dårlig reperasjon av avbrukken slangestuss på en blokk, og dermed ødelagt 6 blokker, selv om jeg byttet lut på de afiserte blokkene innen en time. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

moso

Da blir det Enviro - får sjekke om de kan se på den raskt i Drammen. På Nesbru har jeg en avtale 1. november men om det er alvorlig så må de vel uansett sende den til Drammen.

Har ikke merket noe spesielt - rekkevidden på bilen har vært lav en stund, men det er pga svake blokker foran. Blokkene bak bør være ganske ok - de ble byttet av Enviro for et halvt år siden etter eksplosjon.

Om det er flere batterier som er gått føyken nå så skal bilen oppgraderes til Lithium eller byttes i noe annet. Jeg må ha fått en mandagsbil med alle disse batteriproblemene. For ordens skyld - de er blitt tatt godt vare på..
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Elmo

Sitat fra: moso på lørdag 23. oktober 2010, klokken 10:53
Hei. Saxoen min lekker kjølevæske ut av bakre batterikasse.....renner det ut av slangestussen der vann renner ut ven vannfylling.
Sitat fra: elektrolux på lørdag 23. oktober 2010, klokken 17:02
Høres ut som kjøleveskekretsen og vannfyllekretsen har forbindelse. Hadde vært interresant å se hva årsaken til den nye lekkasjen din er.
Partneren jeg kjøpte med "defekt" hadde slik forbindelse i 6er-kretsen i 11er kassen.
Kan jo ha vært gjennombrenning, men jeg så ikke noe tegn til det så jeg tror det var innvendig eksplosjon. Ingen tegn til eksplosjon på utsiden av blokkene.

Batterier med kjøleveske i luten dør fullstendig (0volt) fort. Så det er rart at bilen din går i den hele tatt moso
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

moso

Tja, kan jo alltids håpe på et mirakel. Er vel forberedt på det verste - og surfer nå på tazzari og ombygging til lifepo4 - som fremstår som de mest aktuelle alternativene akkurat nå.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

moso

Da er bilen på veien igjen. Enviro byttet ett batteri.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Elmo

JA, jeg vil si utrolig flaks at kun en blokk er defekt/påvirket når det lekker kjølevann.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

moso

Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA