Hovedmeny

Renault Kangoo Z.E

Startet av AW, fredag 16. september 2016, klokken 11:31

« forrige - neste »

AW

Jeg begynner å bli lei utleggene på min 2001 model V70 bensin som bruker va 1,1l/mil. Sist eu røk 16000kr, på siste service kan jeg klare å komme i mål med 10-12000kr, men da må jeg skru selv. Vi bør ha plass til tre berneseter, og vi kjører normalt 4 -5 mil på en dag stort sett med 60-80km fartsgrense. Jeg kan lade på jobb, fruen kan ikke. Jeg parkerer stort sett alltid gratis, men jeg bruker ca 15 kr daglig i bompasseringer. Jeg bor på vestlandet så temperaturer på mindre enn -2-3 hører til skjeldenhetene. Jeg har også tenkt mye på å kjøpe en varebil.

Jeg har kommet frem til at en svært så usexy Renault Kangoo Z.E bør være et glimrende valg. Her har en så vidt jeg kan se plass til tre barneseter og i tillegg har en et svært lasterom.

Det jeg lurer på er:
-Hva er normal rekkevidde sommer og vinter hvor man kan kjøre normalt med radio og klima/varme (eventuelt bruke dieselvarmeren)?
-Har baksete isofix (dette kunne ikke selgeren svare på)?
-Er denne bilen så treg som hk skulle tilsi?
-Prisen er 230000kr, det ser ikke ut som jeg får prutet mer. Helt idiotisk at denne selges med stålfelger i 2016. 10000kr ekstra for alu. Prisen nærmer seg derfor elbiler med langt bedre rekkevdidde, men mindre plass...
-Med den korte rekkevidden er jeg redd verdifallet blir stort (innspill?)
-Er det noen som vet om denne bilen får bedre rekkevidde i år eller til neste år?
-Bilen har ikke hurtigladning, men hvor mye får man ladet ved en ladestasjon med en innbakt kaffepause på 1-2 timer som en nødløsning?
Kia Soul EV 2015 Exclusive

kaiat

Det skal være isofix-fester i det venstre og høyre setet bak, det er ikke isofix i midten. Det bruker å være isofix i passasjersetet fremme på Renault-personbiler, men i farten er jeg usikker på om Kangoo har det også.

Det går rykter om at større batteri og kanskje mulighet for hurtiglading kommer i høst, men ingenting sikkert ennå. Sannsynligvis får vi vite mer om eventuelle oppgraderinger på bilmessa i Paris nå i oktober.

Du har kanskje sett på Nissan e-NV200 også?

AW

Sitat fra: kaiat på fredag 16. september 2016, klokken 12:03
Det skal være isofix-fester i det venstre og høyre setet bak, det er ikke isofix i midten. Det bruker å være isofix i passasjersetet fremme på Renault-personbiler, men i farten er jeg usikker på om Kangoo har det også.

Det går rykter om at større batteri og kanskje mulighet for hurtiglading kommer i høst, men ingenting sikkert ennå. Sannsynligvis får vi vite mer om eventuelle oppgraderinger på bilmessa i Paris nå i oktober.

Du har kanskje sett på Nissan e-NV200 også?

Ja, jeg har sett litt på den, men den blir en god del dyrere og så ser den enda styggere ut, hehe
Kia Soul EV 2015 Exclusive

AW

Det virker ikke som forhandler er interessert i å selge denne bilen... Meget rart.

Synd det ikke finnes andre el biler med plass til tre barneseter.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kaiat

Problemet med brukt Kangoo Z.E. er at det kan være batterileie på bilen. Viktig å få avklart dette før du eventuelt kjøper. Særlig fem-setersversjonene har en tendens til å være bruktimportert og da med batterileie.

elektrolux

Godt poeng.

Hadde en kunde som hadde kjøpt en slik av et firma som drev import.

Firmaet var nå konkurs, og eieren hadde problem med batteriet, og var blitt spurt om han ville overta det konkursrammede firmaets leie på batteriet.

Batterileieavtalen forblir på forrige eier helt til ny eier eventuelt signerer på leieavtalen, så denne eieren hadde ingen grunn til å overta leieavtalen. Firmaet var som sagt konkurs, og dermed må eventuelt Renault ta ut det de kan fra konkursboet. Bilen er solgt til ny eier uten at leieavtale ble nevnt, så interessant nøtt.

Ikke umulig at opprinnelig eier i utlandet fortsatt er bundet av leieavtalen. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JorgenM

Sitat fra: AW på mandag 26. september 2016, klokken 09:37
Synd det ikke finnes andre el biler med plass til tre barneseter.
Vi har 3 barneseter i Model S, til og med med isofix på det ene og fortsatt god plass i bredden. Ja vet den ikke er aktuell for deg, men ville bare korrigere :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

aronesen

Sitat fra: JorgenM på mandag 26. september 2016, klokken 18:54
Sitat fra: AW på mandag 26. september 2016, klokken 09:37
Synd det ikke finnes andre el biler med plass til tre barneseter.
Vi har 3 barneseter i Model S, til og med med isofix på det ene og fortsatt god plass i bredden. Ja vet den ikke er aktuell for deg, men ville bare korrigere :)
Zoe har 2 isofix fester bak og i passasjersetet forran.. ;)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

AW

Joda, Model S er en stor bil, og det er derfor jeg finner det rart at ingen andre er på banen med planer for større elbiler. Ampera er jo ikke mye større enn Soul eller IONIQ.

Kangoo selges ikke med batterileie lengre, men brukt er det nok det på de eldste. Jeg hadde klart meg fint med bilen, men den er uten tvil overpriset. 230000kr lite utstyrt og på stålfelger. I følge selger er marginen så liten at han kun kan gi 5000kr i rabatt. Jeg vil tippe at det ikke blir gjort noe med denne før neste generasjon. Det kan jo være et håp om at prisene settes ned nå når det kommer så mye nytt, men jeg tviler.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Jejl

Vår 2 seters Kangoo betalte vi 149 000 for i 2014. Av utstyr som da var inkludert var f.eks navigasjon, dieselvarmer, skyvedør og ryggesensorer.
Bilen var helt ny, men hadde ligget en stund på lageret til Renault.

Chivas

Sitat fra: elektrolux på mandag 26. september 2016, klokken 09:59
Bilen vil rase i verdi.

Kjøp heller en som allerede er devaluert:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83021616
"Noe av utstyr som bør nevnes:

- Manuell AC.
- Delskinn interiør.
- Elektriske vindusheiser.
- Sentrallås
"

Heftig! :D

Manuell AC? Som i aircondition?
Er det noe som bør nevnes? :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA