Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NICD Batterier

Startet av breitling, torsdag 07. juni 2012, klokken 22:40

« forrige - neste »

breitling

Hva er riktig motoreffekt på trillingene? En jungel av forskjellige tall ???
- I fleste artikler om disse biler på nett står 64 HK eller 47 kW.
- I i-miev tekniske spesifikasjoner (Mitsubishi Bilvelger) står 64 HK
- I C-Zero manual (eneste som er tilgjengelig for nedlasting) står maks effekt 49 kW (67 HK)
- I C-Zero Tekniske spesifikasjoner står 35 kW (nominell maksimal kontinuerlig motoreffekt) og 49 kW (maksimal netto motoreffekt ved turtall 2500-8000).
- I vognkortet til min iON står 35 kW
Hva er riktig å oppgi som motoreffekt: 47,6 HK, 64 HK eller 67 HK?
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

erik e

Vi bør vel stole på produsenten som sier 64 hk. Det er vel skjelden noe tull med tall fra Japan.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Radiobil1

Mye rart i annonser på dette. Noen fremhever at de har høy effekt, men andre annonserer med 48 hk.

Regner med folk blander HK og Kw, eller er det to typer?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

edyrli

De første modellene hadde 64 hk (47kw)
Motoren ble senere oppgradert til 67 (49kw)
Dette er reel makseffekt.
35kw er kontinuerlig effekt. Det er effekten motoren kan gå over lenger tid uten og gå varm.
For eksempel har en Telsa S85 kun 69kw nominell effekt.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

nr1rayner

Sjekk opp vognkort på noen Teslaer du  ;) Alle ? Teslaer står oppgitt med 99hk eller noe deromkring.

Sitat fra: erik e på fredag 08. juni 2012, klokken 19:52
Vi bør vel stole på produsenten som sier 64 hk. Det er vel skjelden noe tull med tall fra Japan.
Nåh, det var vel ganske mye styr med Nissan Qashqai eller hva det var med 150hk diesel og automat.
Og Skyline er vel beryktet for å ha litt mer enn 280hk, som vel var max tillatt fra Japan.
Nå er jo det bare Nissan, men finner nok mange flere eksempler.

Sitat fra: edyrli på onsdag 14. september 2016, klokken 07:40
35kw er kontinuerlig effekt. Det er effekten motoren kan gå over lenger tid uten og gå varm.
Litt merkelig at Nissan Leaf har de annonserte 109hk i vognkort, mens andre elbiler har lavere tall..

Om det er 64 eller 67hk merker du nok ikke forskjell, og uansett, bilen går ikke bedre om hk på papiret er høyere  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA