Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017

Startet av bmw2002, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 20:43

« forrige - neste »

bmw2002

Hei!

Er i tvil på om vi skal kjøpe en brukt i3 eller vente på Ampera E.

Bilen vil bli brukt for å pendle fra Jessheim til Oslo sentrum. Er usikker på om rekkevidden holder på vinterstid. Er ikke så interessert i 94A versjonen ettersom den er på samme prisnivå som Ampera E antas å være.

Noen med i3 som kjører denne veien hver dag, sommer som vinter?

LMOR

Har til gode å lese om noen som kjører 42km i strekk x 2, som ikke klarer å kjøre 84km selv ved minus 20. Hvis du kan forvarme om natten, så burde det gå bra. De 2-3 dagene i året det ikke går, så kan du vel hurtiglade 5min på vei hjem? (Eller kjøre med kaldere bil eller maks 80 hjem de dagene)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Pallesnekkern

Med mye 100 og 110 sone, og kanskje litt forvarming av bilen på vei hjem fra jobb, er du nok i grenseland på de kaldeste dagene. Kommer litt an på om du er en person som vil at bilen skal møte dine behov 100% av året eller om du kan tilpasse deg litt når det er som kaldest. (lavere fart eller å lade litt, evt fryse). Ladekø i -20 framstår ikke som veldig attraktivt synes jeg, men å holde seg til 80km/t er vel kanskje greit nok en gang i blant.

LMOR

Det er vel ikke så ofte du kan kjøre langt med 100-110. Gjennomsnittstall sier 70 på denne strekningen. Selvfølgelig avhengig av hvor på Jessheim og hvor i Oslo. Og du er ikke alene på motorveien. Langt strekk med 110 når det er minus 20 er ikke så vanlig antar jeg.
Når det er sagt, så vil bilen bli betydelig varmere fort hvis du kjører i 110, og du trenger ikke bruke energi til å kjøle batteriene.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Snart-i3

#4
Kjører Tomteråsen/Neskollen - Kjeller. Har nå kjørt 2 år, totalt 55000 km. Har 7 km før motorveg og snitt på 70(+). Du har 110-sone mesteparten av strekningen, og det går greit å ligge i dette (og litt til).  Jeg har hatt rekkevidde på rett under 10 mil  på de dårligste dagene om vinteren. Bruker mindre strøm på dager med mye kø. Det er mulig å holde høyre felt en dag hvis du må spare strøm.
Har varm bil hjemmefra, forvarmer på batteri/med strøm på jobb. Dersom du iverksetter forvarming på de kalleste dagene bør du reise når bilen er varm (en dag varmet jeg bilen 3 ganger før jeg reiste, anbefales ikke).
Ellers er det greit med lademuligheter langs E6 hvis du skal ut på kveldstur og trenger ekstra strøm en dag.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Truls Martin

Kona kjører Kolbotn - Moss. De dagene hun ikke lader på jobb ser jeg hun har igjen mellom 20 og 40 km når hun kommer hjem. Usikker på om hun kommer til å klare strekningen tur/retur til vinteren. Nå skal det sies at hun ikke er interessert i å tilpasse kjøringen ift å spare på energien.

Spørs om ikke det blir et bilbytte ila vinteren.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA