Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye E-golf

Startet av frank, onsdag 26. oktober 2016, klokken 11:15

« forrige - neste »

frank

Har kjøpt et restaureringsprosjekt av en Think Classic.
Har planer om å se over laderen, evt. bytte vifter og kondensatorene som det står om på Elbilwiki.
Er det noen som har gjort dette, med godt resultat? evt, andre tips til ting som bør sjekkes på laderen?
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

elektrolux

Legg merke til måten laderen er montert i bilen, og fil ned 3 hakk nederst på toppen slik at vann ikke kan samle seg. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Eller modd litt på feste for laderen og snu den opp/ned. Da blir den stående med lokket ned, åpenbart den veien Actia i sin tid konstruerte laderen for å stå.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

ole.steen

Det er nok ingen vits i å bytte deler forebyggende. Det er fukt som er problemet. Ta av lokket og la innmaten tørke godt i et varmt rum. Se om det er tegn til overslag på kretskortet (svart belegg). Se spesielt rundt de rektangulære RIFA- kondensatorene nederst (foran) på hovedkortet. Dersom du finner tegn til overslag og/ eller fukt og laderen virker likevel bør du antakelig lakkere affiserte deler av kretskortet med isolasjonslakk (sprayboks). Deretter bør du sikre laderen mot ytterligere fukt ved ett av flere tiltak:
-Tape plastfolie over toppen av laderen
-File hakk i overkanten for drenasje, eller
-Montere laderen opp/ ned (dvs. riktig vei :-))

Ole

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA