Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3

Startet av hgs, mandag 10. oktober 2016, klokken 13:30

« forrige - neste »

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

i05L0

Sitat fra: hgs på fredag 19. august 2016, klokken 22:02
Noen med DN-abo eller andre som kjenner til om dette er noe mer enn et luftslott?

http://www.dn.no/magasinet/2016/08/19/1958/Dokumentar/seriemilliardren

"Superbatteriet" vil uansett komme. Om ett år eller om fem år. Det vil være mange tilbydere. Til slutt er batteriet så effektivt at man ikke trenger mer, i praksis. For eksempel at man kan kjøre 30 mil, ta en kort ladepause og deretter kjøre 30 mil til. Der er man (Tesla) i dag. Hvem har behov for å kjøre 100 mil non-stop? Kanskje førerløse biler. Men da kan man like gjerne ta et hurtigtog ala TGV.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

OlaM

Har ikke lest den ennå, men copy/pastet teksten hit: http://pastebin.com/8F0Tv4JT

Så det var noen referanser til karibien og slikt, det pleier aldri være til gunst for artikkelobjektet i DN.  ;D

OlafGTE

La oss oppsummere. Noen "kreative finansmenn" med en historie med konkurser, rømming fra Norge for å slippe skatt og diverse millionsøksmål fra investorer, samt salg av aksjer til rike gamlinger i utlandet.

De har kjøpt en eller annen batteripatent fra et tysk ingeniørfirma som (sannsynligvis helt uten grunn) gikk dukken. Nå skal de revolusjonere <buzzword>grønn <buzzword>energiteknologi. Teknologien i seg selv har de imidlertid ingenting å fortelle om, fordi den er så superbra at den må være topp hemmelig, må vite.

En uke etter besøket fra DN, truet de med å saksøke DN for trespassing.

Jadda, hvis alle investerer alle sparepengene sine i dette, så blir det nok gratis superbatterier på alle. (Nei, ikke egentlig.)

DagfinnN

X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA