Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidden på elbiler

Startet av Mr.Zero, tirsdag 06. september 2016, klokken 10:43

« forrige - neste »

tomrh

Du er ikke alene. Har sagt det før. Trillinger på standard dekkdim er imo livsfarlige!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Stjerneglis

#16
Veel, livsfarlig er å overdrive. Det finnes tusener av disse bilene bare i Norge, og 99% av disse ruller på standard dekkdimensjon...

Det finnes som kjent til med noen som har kjørt med 145-dekk bak, og unngått katastrofen
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

tomrh

Hehe, ja glemte å føye på ...livsfarlige i vind. En liten fjert fra siden og du har plutselig skiftet felt.  ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

lenny36

Sitat fra: tomrh på lørdag 20. august 2016, klokken 23:10
Hehe, ja glemte å føye på ...livsfarlige i vind. En liten fjert fra siden og du har plutselig skiftet felt.  ;D
Ja de er utsatt for sidevind, men nå har jeg kjørt over 100.000 og mesteparten av dette pendling på E6, og ikke i sniletempo. Har gått bra så langt:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

65lars

#19
Det er så hyggelig å lese andres erfaringer her. 
Som stort sett bekrefter at jeg tok det riktige valget! :D

Og  - riktig valg ikke en gang pga. alle "fordelene" el-biler foreløpig har, stort sett, selv om disse blir borte etter hvert.  :-\

Har tenkt litt på dette, og la meg legge til fra et innlegg langt over:
Sitat fra: pwb på fredag 12. august 2016, klokken 18:37
hvorfor bruker man plastfolie og teip? Har nå ladet i regn og snø og alt mulig, men kontakten er jo lagd for å tåle det så hvorfor plast og teip? Har kjørt 63000 på 2 år og 3mnd med kun saktelading (med unntak av 2-3 hurtigladinger helt til å begynne med for å se hvordan det var) så det har jo blitt noen ladinger.

Her er min tankegang.  Jeg jobbet i over 15 år med å restaurere veldig gamle hus.  Og oppdaget En Ting.  Og det er at Vann vil Inn, selv om det tar tid.  Vann vil inn.

Jobbet i 10 år nå med elektronikk, PC, , mob-tlf osv. - og Vann Vill Inn.
(Tok telefonen en dag, i lett Yr, og da kortsluttet denne "vanntette" telefonen seg, og garantien dekket det ikke.  Ergo ganske eksterm når det kommer til å beskytte mot vann.   :)

Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA