Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?

Startet av Ekinorak, torsdag 07. juli 2016, klokken 12:44

« forrige - neste »

Ekinorak

Kanskje noen av dere kan svare meg på noen spørsmål?

Har akkurat fått et tilbud på en Twizy, og den kommer med en Engangsavgift på 2400 kr, og registrerings avgift på 2160 kr. Stemmer dette?

Har ikke noen permanent lade-løsning utenfor, men har gode lade-muligheter i nærområdet. Jeg bor i 1.etg i en liten blokk og det er ca 2,5 m fra inngangsdøren min til parkeringsplassen. Til nød hadde jeg tenkt å lade den ut døren, men har ikke jordet kontakter i leiligheten (med unntak av fra badet, men da hadde jeg måttet trekke en 5m skjøteledning). En må ha jordet kontakt?

Hvor mye synker rekkevidden om en er 2 i bilen?

Farten er oppgitt til 80km/t, er dette kun på flaten, eller vil en kunne klare det i en slakk oppoverbakke også? Ser for meg f.eks et senario der en skal kjøre i en 80-sone og ikke klarer mer enn f.eks 65 fordi det er svak bakke. Vet at jeg ikke kan forvente full ytelse om vinteren, er vant til å kjøre scooter så holder meg stort sett vekke fra alle 80 soner.

Tror dere det hadde vært vanskelig å bytte ut til led-lys?

Zoe2016

Hei
Har litt erfaring med Twizy og du holder uten problem følge med trafikk opp til rundt 80. Den er heller ikke særlig kresen på lading så det meste funker. Kan ikke se for meg at du får problemer med en vanlig stikkontakt.

elektrolux

Sitat fra: Ekinorak på søndag 01. mai 2016, klokken 01:27
Har akkurat fått et tilbud på en Twizy, og den kommer med en Engangsavgift på 2400 kr, og registrerings avgift på 2160 kr. Stemmer dette?

Slike avgifter er bare fancy navn på ekstra kostnader bilselger gjerne legger på veiledende pris. Akkurat som om vi skulle lagt på salgsavgift på våre produkter, enten som ekstra fortjeneste eller for å kunne sette en tilsynelatende lavere salgspris. En lur måte å få kunder til å tro at dette er penger staten krever inn.

Staten tar ikke registreringsavgift; de tar omregistreringsavgift på brukte kjøretøy som en slags erstatting for manglende mva på slik omsetning. Engangsavgift er gjerne vrakpant og avgift på AC, noe som ikke er aktuelt på en motorsykkel som Twizy er.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA