Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13

Startet av Kapzx, mandag 18. januar 2016, klokken 02:26

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: knut7 på lørdag 28. mai 2016, klokken 14:21
Så sjekker jeg Driving History i Carwings-appen. Den viser foreløpig bare Holmen-Lillestrøm-Skjetten. Eco-drive Evaluation fanen sier:
-149,2Wh Acceleration Performance, 5/5
-3,3Wh Vehicle Accesory Use, 5/5
-17,3Wh Braking Performance, 1/5 !!?

Totalt får jeg score 3/5 for turen. Er dette mulig da? Jeg er knapt borti bremsa og putter gjerne bilen i N for å trille fremfor at regenereringa bremser bilen så mye at jeg må gi gass. I nedoverbakker på motorvei genereres det, fremfor at bilen får trille opp i høy fart og bli bremset av vinden. Er det bare Carwings som er dum, eller er det noe jeg har misforstått? Med en score på 3/5 så skulle man jo tro at jeg har mye å gå på og at jeg kan øke rekkevidden betraktelig!?

Det er CarWings som er tilbakestående. Den gir bedre score på brakkng jo mer du regenerer. Å trille ned i hastighet gir altså dårligere score enn å regenerere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Myrvang

Også er den så utrolig treig. Både når man navigerer i appen og med å få oppdaterte data fra bilen. Men det er vel pga lav datahastighet i bilen?
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA