Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan man legge seteryggen helt flat på 5-seteren?

Startet av Louise, torsdag 06. oktober 2016, klokken 21:05

« forrige - neste »

Louise

Jeg har innhentet priser for ladeboks som skal monteres på min parkeringsplass i felles garasjeanlegg.  Dere andre som står i felles garasje og har ladeboks, slår dere av strømmen på boksen når den ikke er i bruk ? 

Noen som har erfaring med Garo sine ladebokser ? Salto sin ser ut til å være litt enklere å slå av og på strøm, siden lokket vippes opp. Garo sin krever at lokket dras nedover.

nr1rayner

Jeg ville slått av strømmen. Spurte ydmyk og pent om jeg kunne få lade på en bensinstasjon rett over gata. De har 3 stk godt synlig stikk, strategisk plassert.
Her har noen vært å tatt seg til rette, de hadde plagdes med at folk med elbil ladet der (og sikkert ingen som spurte), så de slo av strømmen.
Så, det vil være folk som kobler seg til uten å spørre, så kan godt være det er slik hos deg også.
Nå koster det jo ikke så mye å lade, men de færreste privatpersoner er vel interessert i å betale andres forbruk..

Så, sørg for lås, men det går kanskje an å tilby andre ærlige sjeler å låne stasjonen mot en overkommelig sum. Jeg skulle gjerne delt utgifter med noen andre hvis det har vært mulig  :) Laderen står jo uansett på hvil som regel
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Leaf 2012/Aug 160.000 km

Louise

Sitat fra: leafnor på mandag 15. august 2016, klokken 21:06
Kanskje monter en låsbar hovedbryter før boksen, eksempel:
http://www.oem.no/Produkter/Tavlekomponenter/Betjeningsmateriell/Lastbrytere/kapslet_lastbryter/546686-513512.html?searchText=hovedbryter

Det er vel i grunnen bare å låse opp lokket med en nøkkel, og slå av strømmen. Kommer mest sannsynlig til å lade 1 - 2 ganger i uken, så den vil nok stå mye av.


elektrolux

Husk at Halo til 7000 kr og Zapcharger Smart til minst det doble kan låses via app. På sikt en enklere løsning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Louise

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 16. august 2016, klokken 06:57
Husk at Halo til 7000 kr og Zapcharger Smart til minst det doble kan låses via app. På sikt en enklere løsning.

Dårlig dekning i garasjen (under terrasseblokk). Får ikke kontakt med car-net appen. Gjør meg ingenting å slå av og på fysisk 1 - 2 ganger i uken. Spørsmålet var også om noen kjenner til Garo og Salto boksene, erfaringer ?

tutti

Sitat fra: Louise på tirsdag 16. august 2016, klokken 07:05
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 16. august 2016, klokken 06:57
Husk at Halo til 7000 kr og Zapcharger Smart til minst det doble kan låses via app. På sikt en enklere løsning.

Dårlig dekning i garasjen (under terrasseblokk). Får ikke kontakt med car-net appen. Gjør meg ingenting å slå av og på fysisk 1 - 2 ganger i uken. Spørsmålet var også om noen kjenner til Garo og Salto boksene, erfaringer ?
Saltobokser er som det er skrevet lette å låse. Nøkkelen til denne passer også til alle Saltobokser hvis du får problemer på tur (jeg har brukt min Saltonøkkel for å f.eks. redde andre elbiler ved å slå av og på strømmen).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA