Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil-brann på DFDS?

Startet av Helge, torsdag 18. november 2010, klokken 22:43

« forrige - neste »

elektrolux

Jeg har fått med meg Hens sin halvliter, men praktiserer det ikke.

Vannet renner gjennom systemet, og fyller celle etter celle. Når en celle er mettet, vil lufttrykket den økte veskemengden cellen har, sperre for videre fylling, og vannet renner videre.

Samtidig gasser gjerne cellene videre, og tilfører bobler i fyllekretsen. Uansett, vann er tyngre enn luft, og vil fylle cellene som ikke sperrer for vannet.

Ut fra dette, ser jeg ikke behovet for å fjerne all luft fra fyllekretsen ved å la 1/2 liter renne gjennom. Eneste grunnen jeg ser til å la det renne litt ekstra, er å få skyllet ut eventuelle lutrester i kretsen, som på Think kan medføre isolasjonsfeil.

Har ikke hatt problemer med min praksis gjennom 5 år.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Hmmm ??? ...ikke noe klinkende klar fasit på hva som er et "must" her altså? Men dersom det ikke er noen klar ulempe ved å la det renne gjennom 1/2 liter pr fyllekrets ved hver fylling så er i alle fall ikke prisen på vannet noe argument for ikke å gjøre det. Jeg betalte 300 kr for 25 liter og har over 20 liter igjen etterpå.

Apropos vann ja. Jeg har hørt at demineralisert vann er "ferskvare". Den 25 liters dunken jeg kjøpte ble faktisk "produsert" mens jeg så på sist fredag. Hvor lenge kan dette vannet stå før det ikke BØR brukes på batteriene? Snakker vi her om:
- Noen uker?
- Noen måneder?
I så fall hvor mange? Hva er det som skjer med vannet så det ikke bør brukes etter denne tiden?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA