Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tekna 17" felger til salgs

Startet av Krissgj, torsdag 21. april 2016, klokken 23:46

« forrige - neste »

aaa3

Nå har jeg prøvd dette flere ganger, på flat vei og i stigning. Ved jevn fart og jevnt gasspådrag ser jeg ingen endring på energimåleren når jeg veksler mellom B0, B1 osv til B5 og tilbake. Det hadde da også vært merkelig om Mitsubishi hadde gjort noe så dumt som å legge inn regenerativ bremsing ved gasspådrag.

Fiffik78

Det er rart hele greie, men ligger jeg med et gitt gasspådrag i B5 på flatmark, og går over til B1 så "lettes" gassen, altså følelsen som kommer er definitivt som en motstand som går av. Jeg tror teknikerne har helt rett.
Outlander PHEV 2014

aaa3

Det kan ikke være slik at regenerativ bremsing bremser også ved gasspådrag.
Ved regenerativ brensing er det elektromotoren(e) som fungerer som generator(er). Skulle det være slik noen beskriver, at det "bremser" ved bruk av f.eks. B5 ved gasspådrag, måtte det være den separate generatoren som kobles inn. Det er ikke slik det er beskrevet i dokumentasjonen, og ganske utenkelig at det skulle være slik.
Jeg har testet mange ganger nå, og på min bil (2014-modell) er det ikke slik.

Alfa Bergen

Min test var på en 2016 modell. (Energimåleren viste økt forbruk ved innkobling av B5)
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

aaa3

Da er det mest sannsynlig en liten softwarefeil, slik at energimåleren påvirkes av B-innstillingene. Energiforbruket, derimot, tror jeg neppe blir påvirket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA