Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Typegodkjenning av Reva til mopedbil

Startet av Stone Cold, tirsdag 20. september 2016, klokken 22:01

« forrige - neste »

aness

260/306 er ca 0,85
14 * 0,85 er ca 12..

Det skal være 14 moduler i gamle 60-batterier, har du mistet så mye kapasitet så tipper jeg at 2 av modulene har tatt kvelden.

15% tap på ~2 år burde vel uansett være nok til at Tesla bytter på garanti?

Stone Cold

Takk for info. Hadde bilen på Tesla Rud på fredag. Alt var Ok, i følge Tesla, etter å ha sjekket batteriet....akkurat kjørt bilen til 0 km og satt den på lading.

mecanica vergara

#17
Sitat fra: Stone Cold på mandag 25. juli 2016, klokken 22:44
Hvor mange wh per km er da din reelle typical?
Jeg mener det skal være ca. 205Wh/km


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Stone Cold

Da ble 256 km typical på 100 prosnet. Akkurat kjørt litt og basert på det forbruket er det ca 50 kw tilgjengelig på batteriet....

Muffinman

#19
Kan nok ikke ekstrapolere slike verdier og gå ut fra at det er riktig. Det er nemlig ikke lineært, og i tillegg har du en ukjent energimengde fra bilen viser 0 til den stopper. Og forbruk til klima etc mens den står i park telles ikke med.

Skal det bli riktig må du kjøre sammenhengende helt ned og lese av forbruk. Selv da er det variabler; kjører du sakte vil du lese av mer forbrukt enn om du kjører fort. EDIT: Presiserer den siste her. Når du kjører fort har får du høyere forbruk og mer vil gå tapt over motstand i batteri mm, slik at total forbrukt energi blir lavere enn om du kjører med lavere forbruk.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA