Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte høyttalerelement?

Startet av berge, torsdag 22. september 2016, klokken 12:46

« forrige - neste »

berge

I fall noen lurer kan jeg røpe at det går helt fint å kjøre mellom superladeren i Alvdal og superladeren i Mora med S85P (21"-dekk, tre personer og breddfull av bagasje). I horisontalplanet er det ikke så voldsomt langt, 340 km, men litt mer spennende er at det også går fint å kjøre andre veien, som er mye opp og ned: 2494 høydemeter opp og 2161 høydemeter ned i evig sikksakk.

Vi startet med nesten fulladet batteri i Mora og kom frem til Alvdal med 68 km igjen, med ca. 180 Wh/km i snitt. Kjøringen var rimelig konservativ for å bøte på lett rekkeviddeangst.

Hadde det vært vinter hadde det nok vært en svært optimistisk tur. Rett nok mener ladestasjoner.no at det finnes 22kW Type2-lader på Idrefjäll Resort, men vi fikk aldri tak i noen der for å sjekke om den er åpen på sommeren.

Turen var egentlig Oppdal til Tierp (et bittelite sted midt mellom Jävle og Uppsala). Superladere ellers virker å være mye nærmere hverandre, så jeg mistenker at akkurat dette strekket ikke er ment som turstrekk.

Er folk generelt komfortable med å planlegge 350 km (eller mer) i ett strekk i TMS?

Brede

Kjørte Stjørdal - Åre - Sunndalsøra denne uken, totalt i overkant av 48 mil. Hadde lenge en grufull lyst til å prøve uten lading da jeg så hvor lavt forbruket lå.
Ble pyse da jeg passerte Trondheim og ladet 70km typical på SC Klett, kom hjem med 80 typical og totalforbruk på 157Wh/km.  ;D

350km er iallefall ikke noe problem så lenge forholdene er gode.

Muffinman

Sitat fra: Brede på torsdag 28. juli 2016, klokken 16:35
Kjørte Stjørdal - Åre - Sunndalsøra denne uken, totalt i overkant av 48 mil. Hadde lenge en grufull lyst til å prøve uten lading da jeg så hvor lavt forbruket lå.
Det er risikosport med værtypen som er nå. Kom ut for verdens verste regnskur på vei hjem fra Østersund i går mot slutten av turen. I løpet av fem minutter rev den snittforbruket opp fra 163wh/km til 174.

Brede

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. juli 2016, klokken 18:34
Sitat fra: Brede på torsdag 28. juli 2016, klokken 16:35
Kjørte Stjørdal - Åre - Sunndalsøra denne uken, totalt i overkant av 48 mil. Hadde lenge en grufull lyst til å prøve uten lading da jeg så hvor lavt forbruket lå.
Det er risikosport med værtypen som er nå. Kom ut for verdens verste regnskur på vei hjem fra Østersund i går mot slutten av turen. I løpet av fem minutter rev den snittforbruket opp fra 163wh/km til 174.

Ja en skal være bombesikker på været om en skal ta slike sjanser.
Fant også ut at det er mulig å få forbruket ned til 81Wh/km fra Oppdal til Sunndalsøra med bilen stappfull av flatpakker, rekorden fra før var 97 (siste 5 mil-grafen).  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA