Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Annenhåndsverdi på Ionic

Startet av bno, fredag 23. september 2016, klokken 18:57

« forrige - neste »

bno

I dagbladet har man med heading "Fremtidas hverdagsbil er her nå" en artikkel om selvkjørende Mercedes slik det fremgår. Får ikke lest dette da jeg ikke er plusskunde. Like vel er det avbildet en Tesla MS på fremsiden her. http://www.dagbladet.no/nyheter/framtidas-hverdagsbil-er-her-na-slik-er-det-a-sitte-bak-rattet-i-en-bil-som-kjorer-av-seg-selv/60343017

Herlig..... ;D

Edit 1.8.16 : Gjelder både Tesla og Mercedes ...... ref. under
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Leaf_2014

#1
"Autofil-redaksjonen har testet selvkjørende  :)Mercedes E-klasse og Tesla model S P90D"

Har heller ikke pluss dessverre ...

Interessant å se om de følger advarslene som popper opp i skjermen, ser ikke ut som sjåføren har fokus på veien på det ene bildet det hvertfall.
Leaf 2014

timingbeltkiller

En ekte selvkjørende bil er ikke bil i det hele tatt.
Den mangler ratt, pedaler, spaker, knotter
og enhver innflytelse fra passasjerene.

I full drift i giga og tera byene lenge før 2030.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

turfsurf

Giga og Tera byer? Visste ikke at det fantes byer med milliarder av innbyggere...


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

arnkl

Sitat fra: Skjervesbu på søndag 31. juli 2016, klokken 12:15
"Autofil-redaksjonen har testet selvkjørende  :)Mercedes E-klasse og Tesla model S P90D"

Har heller ikke pluss dessverre ...

Kan det vere ein norsk oversetting av denne?

http://www.autofil.no/936897/hands-off

Tar med konklusjonen
Sitat
Tesla dares where Mercedes opts out. The E-Class is able to communicate with other cars with the same system, but is also tied down with more restrictions.

As tested, Tesla is a better system that is more active and safer in use. It keeps you on the right side of the road which is where we want to be. The Mercedes alarmingly crossed the line and then reset itself in the opposite lane of the oncoming traffic. A place you definitely DON'T want to be.

On the other hand, the Mercedes systems are always active, while the Tesla system keeping you in your lane is only active when also using the Autopilot.

However, when you do engage the Tesla system, it works far better than it really should, and is without a shadow of a doubt a proper taste of the future of driving. And we love it!
[\qoute]
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA