Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av Sonus, lørdag 27. august 2016, klokken 21:59

« forrige - neste »

Sonus

Er det andre som opplever at det blir flere kjøpesenterbulker på E-Golfen deres, enn andre merker?
Vår E-Golf er snart 1.5år, men har langt flere små bulker, etter at folk har slått dørene sine i vår E-Golfen, enn noen annen bil vi har hatt før. Jeg lurer på hvor tykt stålet egentlig er? Det som forundrer meg er at det er små bulker i diameter nære karosseriskjøter slik som bakerst på fremskjerm mot dør og fremst på bakskjermen mot bakdør, men de er relativt sett ganske dype. Andre som opplever dette eller har vi bare hatt uflaks?

Kanutten

Ikke så mye bulker, men plenty med småriper her og der. Lakken er antagelig ikke av aller beste kvalitet...
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

krister461


tutti

Etter snart to år og 40 k har jeg ikke en eneste bulk. Jeg kan telle steinsprut på en hånd.

Sannsynligvis er dette bare flaks og det at jeg bevisst parkerer stort sett slik at sjansen for at noe skjer mens jeg er bort er så lav som mulig. I mine gamle biler har jeg opplevd at folk har parkert, bulket døra og stukket av på nesten tomme parkeringsplasser i marka. Det er ingenting som overrasker meg lenger hvor langt enkelte er villig til å lage hærverk på andres biler.

Chivas

At man er så villig til å lage hærverk på andre  sine biler ville jeg ikke sagt.
For det første så ønsker man antagelig å spare sin egen bil, og ergo passer seg for å være borti en annen. Og for det andre er det jo nesten kliss umulig å få parkert på f eks sentre   uten at det er veldig stor risiko for å treffe andre biler være seg om man vil eller ikke.

Så, hvis det oppleves at disse bilene får lett bulker, vil jeg ikke bli overrasket. Jo tynnere blekk, desto lettere biler og lengre rekkevidde. Så kommer det vel også til å ruste mer enn noen sinne, som forøvrig er temmelig vanlig på. vw

golfie

Er tvert i mot imponert over hva dørene tåler, spesielt etter noen års erfaring med Ford S-max der du får bulk bare du ser litt hardt på døra...

Lakken derimot er elendig....

gamer73

Det skal nå sies at billakk IKKE har vært noe særlig siden det ble ulovlig å tilsette bly i den...og når kom det forbudet? På 90 tallet?

4Matic Fanatic

På litt over ett år og 32000km har jeg fått 1 bulk i bakdøra, typisk kjøpesenterbulk.
Aner jo ikke hvor hardt tullingen som laget det dælja sin dør i min, men av selvopplevd erfaring er jo noen totalt blottet for tanker rundt hva som skjer når de skal ut av bilen sin og åpner døra...

Lakken virker grei nok den, det som irriterer meg er venstre side foran, ble snittet såvidt i et kryss i fjor av en uoppmerksom ungjente og måtte opplakkere fangeren der - og naturligvis har de brukt HVIT grunning.

Tynn mørk grå lakk over hvit grunning gir irriterende mye prikker etter bare en vinter. Ja, jeg har klaget men fikk foreløpig ikke medhold i at dette var noe å sutre over, men jeg har ikke sluppet den saken enda.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

gamer73

mindre bulker på golfen enn mazda 6 ihvertfall. Og jeg har ikke lagt merke til riper heller....har pure white lakk.

elektrolux

#9
Synd VW ikke bruker mer plast slik som bl.a Mercedes, BMW, og Think gjør.

Null slike skader når en bruker slike materialer på ytre paneler. ;)

Problemet er nok kostnaden på plast vs blikk. Hadde likevel vært artig å sett hva selvkost Mercedes Viano sin framskjerm i plast har contra en i metal. Plast er mest økonomisk i små kvanta, men på et eller annet volum blir nok stål billigst. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA