Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pirelli P1 20% kortere rekkevidde?

Startet av Brorson, tirsdag 13. september 2016, klokken 23:03

« forrige - neste »

Brorson

Har hatt et ladeproblem de siste dagene.
Det har skjedd en gang tidligere også!
Rav'n tar ikke lading fra carporten til min sønn!
Men den fungerer fra kontakten på vaske rommet hans, han har 3 fas.
Leaf'en kan lade fra carporten.
Jeg bor 300m lenger vekk,der lader jeg Leaf'en, men ikke Rav'n! Jeg har enfas.
Da dette problemet oppstod tidligere, da lå feilen i motsatt ende av veien!
Konklusjon min er at Rav'n er mere følsom på jordingsfeil enn Leaf'en?

Elmo

Bruker dere samme ladekabel på alle de nevnte eksemplene ?? (Rav4ev bruker vel også type1).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Brorson

Jeg brukte Toyota 10a laderen, men min sønn prøvde også leaf 16a laderen også, begge kutta etter 1/2 min.
Har ladet den full nå fra vaskerommet i samme hus 3 fas, med Toyota laderen
Han har kontaktet e-verket som må feilsøke og prøve å finne synderen!

Adrian Stachnik

Det er dette som er så forbaska med IT-nett. Jordfeil/skevlast kan ligge og ruge lenge, og det går utover flere i samme krets. I TN-nett er det imidlertid slik at jordfeil ofte resulterer i kortslutning hos den feilen er hos, så da kuttes også strømmen, og det er sjeldent det går utover naboer.

Har hatt jordfeil/skjevlast her i gata til og fra i flere år nå. Har gitt opp å rapportere inn, for det koster alt for mye å ringe feilmeldingen hos Skagerak. Her kommer feilen ofte i forbindelse med regnvær, og feilen er så ille at lamper her i huset lyser svakt selv om de er slått av! Fikk montert nytt anlegg her i 2012, og har hatt 2 elektrikere til å sjekke anlegget mitt, men feilen er ikke her. Har til og med sjekket hos nærmeste nabo med vår hovedsikring slått av, fortsatt feil.

Får beskjed av Skagerak om å montere 2-polet bryter på lampene mine for å slippe å se feilen. Ja, for så lenge man ikke ser feilen, så forsvinner den jo! Men nettleie skal de ha!
Grenland Elbilklubb.
Porsgrunn

KjellG

At lyset lyser svakt mens avslått, har trolig ikke noe med netter eller ev jordfeil å gjøre.

Dersom lampa er en svak last, les LED, så kan kablingen til bryteren være synderen! Gitt mating til koblingsboks. Derfra toleder tur/retur bryter noen m unna. Denne tolederen fungerer som en kondensator i parallell med bryteren. Dermed hopper litt av strømmen via kondensatoren, utenom bryteren som er av.
To-polet brudd er trolig bankers. Ellers vil en "tyngre" lyskilde eller muligens en liten induktor øse problemet.

KjellG

Bøtta til Leaf (skilletrafo) vil ofte kunne løse jordfeilproblemet.
Jordfeil bør uansett utbedres, men en trafo vil sikre at du får ladet.

Speeder

Sitat fra: KjellG på tirsdag 19. juli 2016, klokken 13:28
Bøtta til Leaf (skilletrafo) vil ofte kunne løse jordfeilproblemet.
Jordfeil bør uansett utbedres, men en trafo vil sikre at du får ladet.

Du mener Ladebøtta til Zoe regner jeg med?
Zoe 43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA