Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til valg av wallbox

Startet av Anita, torsdag 22. september 2016, klokken 17:26

« forrige - neste »

emagic

Kjenner jeg blir litt sår og vonbroten av å høre dette.   Jeg har også en 2011 som snart har gått 90.000 og fulgt alle servicer.  Jeg må vel si at jeg hadde forventer batteriproblemer før girkassa bokstavelig talt eksploderer...

Med tanke på at Mitsubishi tjente meeeeget gode penger på 2011 modellene så burde de strekke seg lengre enn langt. 

emagic

svingen

@Anita bra det løste seg til en rimelig pris,kunne du bruke hvilken som helst girkasse eller måtte du kjøpe 2011 modell?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

bobakka

Sitat fra: emagic på mandag 08. august 2016, klokken 21:02
Kjenner jeg blir litt sår og vonbroten av å høre dette.   Jeg har også en 2011 som snart har gått 90.000 og fulgt alle servicer.  Jeg må vel si at jeg hadde forventer batteriproblemer før girkassa bokstavelig talt eksploderer...

Med tanke på at Mitsubishi tjente meeeeget gode penger på 2011 modellene så burde de strekke seg lengre enn langt. 
Enig med deg om at det er bittert at Mitsubishi tjente 100.000 for mye på oss (ref det jeg betalt og dagens pris), men de pengene er nok borte..
Men er det egentlig noe stort problem med eksploderende girkasser?
A/C er vel også belemret med svakheter, er dyr og så vidt jeg forstår må den fungere for at bilen skal ta lading
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

TB

Sitat fra: Anita på mandag 08. august 2016, klokken 10:23
Vil bare fortelle slutten på denne historien; brukt girkasse ble kjøpt fra Østfold Bildeler til 10.000,-. Denne er nå montert, arbeidet kom på 7000,- og bilen går som en kule igjen :-) Tusen takk for alle gode råd og oppmuntringer !!
Godt bilen er på vegen igjen. Det var ingen velvilje å hente frå forhandler eller importør? Eller var det for å få fortgang i saken denne løysning vart valgt?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

goggo

Jeg tror det vil være veldig fornuftig å tegne superforsikring på trillinger når garantien utløper,  så får man dekket slike skader på forsikringen opptil 200 000 km.  IF sin super forsikring dekker også batteriet.

https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring/dekning/super

Mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA