Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ampera-e vs konkurrenter

Startet av seidl, tirsdag 01. november 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

kammiz

med 460 ish nedc, så tror jeg man kan krabbe over 35 mil om vinteren også, på langtur altså.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

model3citizen

Sitat fra: seidl på tirsdag 13. september 2016, klokken 15:28
En liten blanding av tallene der ja. Den slår jo model 3 også (foreløpig)

Tipper jeg har klart å klokke omkring 50000km på vår e-Ampera før vi får anledning til å sette oss inn i vår Model 3. Men det er en annen skål.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

zbk

Klarer jeg lett over 200km midtvinters og greit 300km sommerstid mellom ladinger på langtur skal jeg være meget fornøyd. Har de puttet inn 100kW CCS i tillegg så vil man rase avgårde når de fleste laderene får økt kapasiteten :-)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut.aulie

Det ligger i hvert fall ann til 7,4 kw på internladeren så det er jo lov å håpe på litt fart på hurtiglading også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

S4e

Sitat fra: zbk på fredag 23. september 2016, klokken 09:53
Klarer jeg lett over 200km midtvinters og greit 300km sommerstid mellom ladinger på langtur skal jeg være meget fornøyd. Har de puttet inn 100kW CCS i tillegg så vil man rase avgårde når de fleste laderene får økt kapasiteten :-)

Mitt mål er til Sjusjøen vinterstid med grei margin (190 km, motorvei og stigning til slutt). Tesla eiere mente at dette ikke er noe problem for model S. Kanskje med unntak av S60 i ekstremvær. Ae er mye lettere, men litt mer luftmotstand.  Blir spennende!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

tomrh

#35
Lurer på om det kan være noe å hente på å bytte dekk og felg utover OEM på denne? Ser at den skal ha 215/50R17 med Michelin Energy Saver iflg denne spec'en: http://media.chevrolet.com/media/us/en/chevrolet/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2016/Jan/naias/chevy/0111-bolt-du.html

Det finnes ennå ingen dekk med rulle A i denne dimensjonen. Om vi bestiller den så håper jeg det går an å sette på lette 16"-felger og 205/55R16 dekk, mener det skal kunne gi minst 5% ekstra rekkevidde ut fra erfaringer høstet fra Leaf 1. gen vs. Tekna.

Klart at man får rekkevidde i bøtter og spann relativt til dagens kortrekkevidde-elbiler, men selv Tesla-eiere synes rekkevidden er knapp i enkelte tilfeller og drodler med Landsail-dekk for å øke rekkevidden. Det skader jo ikke med 20 km ekstra om det er de 20 kilometrene man akkurat trenger. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

TM

#36
Vil heller ta en 5 minutters ladepause til 10 kr de få gangene jeg skulle trenge flere km, enn å bruke mange tusenlapper på nye dekk  ;)
Men jeg vil nok foretrekke 205/55-16 vinterhjul hvis det passer. Det er jo om vinteren at rekkevidden vil være viktig.

tomrh

Sitat fra: TM på fredag 23. september 2016, klokken 13:10
Vil heller ta en 5 minutters ladepause til 10 kr de få gangene jeg skulle trenge flere km, enn å bruke mange tusenlapper på nye dekk  ;)
Men jeg vil nok foretrekke 205/55-16 vinterhjul hvis det passer. Det er jo om vinteren at rekkevidden vil være viktig.
Jepp, helt enig der egentlig, man kan som regel ikke velge bort OEM dekk/felg men man kan velge å kjøpe vinterfelger og dekk selv ihvertfall.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016


kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA