Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Havari ny i3 med stort batteri etter 4 dager - noen tilsvarende erfaringer??

Startet av TrondT, onsdag 31. august 2016, klokken 14:59

« forrige - neste »

AppleKnocker

Helt uavhengig av bilen: Renaultforhandlerne i Oslo er oppsiktsvekkende uinteressert i å selge ZOE.

Jeg var i utgangspunktet veldig interessert i en ZOE for et års tid siden, men usikkerhet rundt om bilen er utprøvd og gjennomtenkt ble utslagsgivende for at jeg ikke gadd å ta kampen om aller nådigst få lov av forhandleren å kjøpe en  :o
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Øystein16

Sitat fra: elektrolux på onsdag 13. juli 2016, klokken 08:36
Kjørte t/r Bergen i Zoe i sprengkulden ( -11C ) her i våres, og ble positivt overrasket over at bilen ladet med 36 kW fra ACC, mens e-Golf og Leaf slet med 10 kW lading fra DC hurtiglader.

Dette har med overlegen temperature kontroll på batteriet til Zoe, og forteller meg at innebygget 43/22 kW lader er bedre enn DC hurtiglading. I alle fall under krevende forhold.

Tar en prisen på bruk av DC ladere med i regnestykket er jeg ikke i tvil om hva bil jeg ville kjørt langtur med. ;)

ACC er nok ein enkel og effektiv måte å lade e-Golfen på, særleg ned dei tri lange tunnelane til Bergen. Sprengkulde er heller ikkje eit problem der :-).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA