Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Retrofit OEM Hi-fi pakke

Startet av Spider2010, onsdag 30. august 2017, klokken 07:46

« forrige - neste »

Sele

Nå aner ikke jeg om Leaf har slitasjevarsler på bremseklossene. Men er det i så fall poenget at dem skal slittes så langt ned at man får varsel før man skifter? Jeg ville skiftet før man kommer ditt.
Også har man forskjellig kjøremønster noen bruker bremsen mer enn andre. Uansett så har jeg aldri opplevd at noen har skiftet noen ting som helst på min bil før jeg har blitt kontaktet.

elektrolux

Når klosser slites ned på 3år skyldes det manglende vedlikehold, eller meget spesiell kjørestil.

Her hadde kunden valgt å sette vekk vedlikehold av bremsene til proffe, slik at han kunne bruke tiden sin på andre ting.

Kanskje burde han ha sjekket bremsene selv, om ikke annet for å forsikre seg om at jobben faktisk var gjort.

Når jeg ser at 2 av 2 Leaf biler jeg har sett på viser null tegn til vedlikehold av bremsene, tross fullstemplet service hefte sier det meg at slike stempel har begrenset verdi.

Når kunden tross fullstemplet hefte likevel blir belastet for slike premature reparasjoner bekreftes denne teorien.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nr1rayner

@sele
Tror nok det heller er du som trenger hjelp her....
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

jkirkebo

Sitat fra: Sele på onsdag 19. juli 2017, klokken 12:01
Siden du liker og dra alle over en kam,du er klar over at det finnes folk som ikke vet hva et luftfilter er,hvor det er plassert og hvordan man bytter det? Da blir bremseservice noe man bør holde seg langt unna!

Og så har du oss som rett og slett HATER å mekke bil, det er noe av det verste jeg kunne brukt tiden min på. En tur i tannlegestolen høres til sammenligning nesten forlokkende ut ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sele

#34
@nr1rayner

Registrer at du ikke tok ironien og det er strengt tatt ikke mitt problem. To så store yter punkter burde fått en bjelle til og ringe...

Dermed er jeg ferdig med den saken.

Sele

@jkirkebo

Glemte dessverre den kategorien og sikkert andre jeg glemte i samme slengen ;)

elektrolux

Det er nok mange grunner til å sette vekk arbeid. Når en velger å gjøre det stoler en på at at den som utfører jobben gjør dette forskriftsmessig og forhåpentligvis med en porsjon yrkesstolthet. En tar også et valg om at dette gir merverdi i form av at jobben faktisk blir gjort, kanskje blir gjort bedre enn en selv kunne klart, og at en har bedre ting å bruke porsjoner av eget liv på.

En helt annen sak er å forsøke å lure/tvinge folk til å sette vekk arbeid som en selv kunne gjort. Da tenker jeg spesielt på serviceregimer med dårlig skulte hint om at dette er viktig for garantien etc.

Har all respekt for det første, men liker ikke det andre som nevnes her.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Lurer på hva leafnor og elektrolux gjør når de får blindtarmbetennelse? Det har jo skjedd mange ganger at leger glemmer sakser inne i kroppen under en operasjon. Men i 9999 av 10000 operasjoner går det helt fint. Og flyvere feiler de også......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elekTrond

'13 Mjau

leafnor

Sitat fra: Lynet på torsdag 20. juli 2017, klokken 08:57
Lurer på hva leafnor og elektrolux gjør når de får blindtarmbetennelse? Det har jo skjedd mange ganger at leger glemmer sakser inne i kroppen under en operasjon. Men i 9999 av 10000 operasjoner går det helt fint. Og flyvere feiler de også......
Kjenner meg misforstått, får så være, men flyr ikke flyet selv nei og er glad det er kyndige som fører flyet, og skulle det bli behov for bistand for helsa så blir det ikke å gå til kvakksalver og håndspålegger, ei skjære selv, men ty til fagkyndig hjelp fra helsepersonell som praktiserer daglig i et profesjonelt fagmiljø.

Med det sagt, fortsatt litt interessert i å vite om hvordan klosser blir utslitt etter tre år med forebyggende service, og etter halv kjørelengde erfart er normalt fra flere på forumet.
Kan det være f.eks at TS kjører mye i D og ikke bruker Brake/ECO slik at det blir mye bruk av bremser?
Kanskje feilmontasje eller annen feil på calipere frabilens fødsel av som gjørt at de ikke "flyter" som de skal?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Sele

Levetiden på bremsedeler varierer ganske mye. Både fra bilmodell til bilmodell, men også etter bilbruk og kjøremønster. Dermed er det vanskelig og ha en fasit på når bremsedeler bør byttes.
TS burde fått beskjed om at bremseklosser må skiftes slik at han selv kunne ta avgjørelsen om han skulle skifte dem selv eller av andre. Det er feilen som jeg ser at verkstedet har gjort i dette tilfellet,tatt seg til rette og byttet uten og varsle eier først.

Jeg hadde ikke funnet meg i at et verksted hadde byttet noen ting som helst på min bil uten og ha vært i kontakt med meg først.

elektrolux

Sitat fra: Lynet på torsdag 20. juli 2017, klokken 08:57
Lurer på hva leafnor og elektrolux gjør når de får blindtarmbetennelse? Det har jo skjedd mange ganger at leger glemmer sakser inne i kroppen under en operasjon. Men i 9999 av 10000 operasjoner går det helt fint. Og flyvere feiler de også......

Velger nok å sette vekk en slik jobb av grunner du ser like over spørsmålet ditt. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA