Har du trykket "Legg inn bestilling" (confirm)?

Startet av Blip, lørdag 12. mars 2016, klokken 10:51

« forrige - neste »

Real EoN

Jeg vart fortalt at 16,5 kW lader var inkludert i alle biler som kom til europa.
Nå sier min nye leveringsspesialist at det IKKE er inkludert og at jeg ligger inne med 11 kW kun.

Hva som er enda verre er at i dag med samme oppsett er bilen ca 6000,- billigere..

Er så forbanna at jeg er hakket fra å kanselere....

Hvorfor er det mer rot i dag enn det var i 2013 ?

Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

V65

Ja er akkurat i samme situasjon.
Sjekket også med min leverings spesialist som også sa at det var 11kw lader.
Var tidligere i vår inne på SC og fikk da beskjed at alle europa modellene hadde 16,5kw lader.
Har nå sendt mail om det er mulig å oppgradere.
Begynner å bli frustrert av dette rotet med ladere.
Har akkurat lagt opp ny 400V 32A stikk i garasje.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

HKS

I Europa leveres Model S (facelift) og Model X leveres med samme lader.

Det er en 16,5 kW lader som det virker som er software-begrenset til 11 kW.

På Model S koster det 12.400 kroner å få den aktivert med bilen, på Model X skal de ha 12.900.
Ønsker du å få den aktivert etter levering koster det 16.300 på både Model S og X.


Er selv møkk lei Tesla sitt rot med ladere hadde samme tull etter leveringen av min Model S i 2013. Da viste det seg at man måtte ha dobbeltlader for å lade 230V/32A 1-fase på offentlige type 2 kontakter (ja, dette er fikset i hardware nå). Endte med at Tesla etter trusler om juridiske skritt gikk med på å montere inn dobeltlader til prisen det ville kostet å få det montert når bilen ble bestilt (9700). På daværende tidspunkt skulle de ha over 36.000 for å ettermontere dobbeltlader. Men krevde masse papirarbeid og frustrasjon fra min side.

Tesla Model 3 Long Range

Havebigfun

Sitat fra: HKS på mandag 02. mai 2016, klokken 14:59
Det er en 16,5 kW lader som det virker som er software-begrenset til 11 kW.

På Model S koster det 12.400 kroner å få den aktivert med bilen, på Model X skal de ha 12.900.
Ønsker du å få den aktivert etter levering koster det 16.300 på både Model S og X.
Dette var interessant- jeg har en TMS med enkellader (-ettersom det var eneste opsjon) som nettopp er ferdigprodusert.  Før bilen gikk i produksjon spurte jeg min DS om det var mulighet for oppgradering til 16,5kW  ble det er klart "nei". Er DS ikke informert??

V65

Fikk svar fra min leverings spesialist at det trolig var mulig å få oppgradert lader før levering.
Men jeg måtte regne med at det gikk ut over leveringstid.  :(
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

HKS

Sitat fra: Havebigfun på mandag 02. mai 2016, klokken 20:20
Dette var interessant- jeg har en TMS med enkellader (-ettersom det var eneste opsjon) som nettopp er ferdigprodusert.  Før bilen gikk i produksjon spurte jeg min DS om det var mulighet for oppgradering til 16,5kW  ble det er klart "nei". Er DS ikke informert??
Det er kun en enkelt lader på facelift Model S, ikke lenger mulighet med dobbeltlader.

I og med at design studio har "Aktiver etter levering" på "Oppgradert lader" både på Model S og X så tipper jeg at alle bilene kommer med 16,5 kW lader som er software-begrenset til 11 kW for de som ikke betaler for oppgraderingen.

Det samme gjelder også "bekvemmelighetsegenskaper" på autopilot. Dette kan også aktiveres etter levering for en høyere pris enn hvis det bestilles med bilen.
Tesla Model 3 Long Range

Torkils

X 75, sølv, beige skinn, 6 seter, vinterpakke, hengerfeste, luftfjæring.
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

N00b

Jeg har dobbel lader og 22 kw Salt boks.
Hvis du trenger rask lading så er ikke 22 kw særlig raskt det heller.  Men det er det beste vi kan få så da gikk jeg for det i og med 400V er tilgjengelig.

Den har det vært behov for 1 gang!  Da en kar som ringte meg og trengte nødstrøm for å komme seg til Porsgrunn når Brokelandsheia var nede for telling.

Ellers så holder det 98% av tiden med vanlig 13A stikk!

Bilen står jo parkert mestpaten av tiden uansett. Selv de gangene jeg kommer sent hjem og skal tidlig avgårde så er det aldri slik at jeg trenger 22kw, 11 holder plenty.

Forskjellen på 11 og 16,5 er neglisjerbar. Ville ikke brukt hverken penger eller irritasjon på det.

Tin

Huff...tenkte holde meg til S... men nei. Farlig å sjekke ut x'n gitt. Blir x75d, sort met., 6seter,sort skinn,luft,hengerfeste :)

Har hatt både s85 og s70. Diffen mellom x75 og x90 blir for liten til at jeg vil bruke penger på det. Må uansett lade relativt ofte. Ut i fra tilbakemeldinger fra USA er det vel kun 30km ekstra man får ved å velge 90d....

noGas

Tja, hadde også tenkt å beholde S'n - ble visst en hvit X90D med alt utenom pup. 6 hvite  seter og 20" felger 8)

Kvark

Sitat fra: N00b på torsdag 30. juni 2016, klokken 07:07
Forskjellen på 11 og 16,5 er neglisjerbar. Ville ikke brukt hverken penger eller irritasjon på det.

Den dagen du har flere elbiler kommer du til å være glad for at du strakk opp for 22kw. :)
S85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA