Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vossen 21"

Startet av tomrh, lørdag 27. august 2016, klokken 02:23

« forrige - neste »

tomrh

Vi har en 1. gen Leaf som maks kan lade med 16A enfas. Vurderer å kjøpe en regulerbar 32A/16A/10A ladekabel som kan plugges i et 32A blått enfas uttak. Ikke at det er behov for det, men bl.a. med tanke på fremtidige elbilkjøp, er bare 700 kroner i forskjell. I mitt hode er det jo bare å bruke 16A og 10A innstillingene, men det er kanskje regler som sier noe annet? Og hva vil skje med bilen om kabelen av en eller annen grunn skulle befinne seg innstilt på 32A?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Powerflux

Det er bilen som bestemmer strømtrekket så du kan ikke gjøre noe galt!

Jeg lader Leafen med 32A veggboksen til Teslaen....deilig å ikke måtte drasse ut 16A kabelen  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

tomrh

Takk for svar, høres greit ut dette da.

Har ledig 1x32A og 3x32A strømuttak men ingen ledige 16A, så det passer veldig bra med en 32A kabel. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA