Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan dele ladestasjoner på arbeidsplassen?

Startet av jim_smyth, mandag 14. september 2015, klokken 23:53

« forrige - neste »

Stig-Arne

Sitat fra: birkeland på mandag 09. mai 2016, klokken 19:22
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 09. mai 2016, klokken 14:33
Sitat fra: Stig-Arne på mandag 09. mai 2016, klokken 12:36
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 08. mai 2016, klokken 19:13
Sitat fra: birkeland på lørdag 07. mai 2016, klokken 19:35

Netto:

Ja, jeg bruker en billig OBD II leser med bluetooth kjøpt fra Kina for under hundrelappen og Torque Pro på min Android telefon og android nettbrett. Der kan jeg lese ut veldig mye telemetri fra bilen, som f.eks nøyaktig strømforbruk inn og ut, temperatur i hver battericelle, max og min degradering på batteriet og en hel haug andre ting.

Høres jo veldig bra ut å få så mye info fra appen Torque Pro.
Men siden den ikke er spesielt laget for Soul EV,
hvor sikker kan man være at dataene virkelig er korrekte, all data er vel tolkning av i utgangspunktet anonyme koder som har kommet frem fra hacking/prøving/feiling, slik som arbeidet med openOVMS løsning har funnet ut bilens koder og betydning av de.

Også litt ref til Leaf Spy erfaringene hvor dataene forandret seg avhengig av oppdatering av softwaren og dermed ikke kunne sammenlignes.

Eneste sikre er vel å få tilgang til offisiel KIA diagnoseverktøy og sammenligne med lesing av TorquePro og forsåvidt OpenOVMS?

Jeg har ingen grunn til å tvile på tallene.
At tallene forandres etter en oppdatering av programvare i bilen er ikke så rart, da det kan være små justeringen produsenten har gjort for f.eks BMS.
Må kanskje teste ut TorquePro da,
er det greit å få inn Soul Ev parametrene  i appen?
Er den stabil?

Den har vært dønn stabil for min del. Jeg fulgte instruksjonene i første posten i denne tråden: http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=471

Kan forøvrig også nevne at det er mer aktivitet på det amerikanske forumet jeg linket til. Det er også noen veldig dyktige folk der.

Har nå ordnet meg Torque og fått satt opp riktige parameter i appen.
Nå venter jeg bare på å komme meg hjem for å teste dette.

Men lurer på en ting, er det OBD2 kontakten som brukes, eller den diagnosekontakten fremme i motorrommet?
For har jo lest på Tesla at der brukte dem ikke OBD2 kontakten, men en litt mer spesiell diagnosekontakt

Det jeg også virkelig ser nytten i, er jo sanntidsdata for dekktrykkene :)

birkeland

Sitat

Har nå ordnet meg Torque og fått satt opp riktige parameter i appen.
Nå venter jeg bare på å komme meg hjem for å teste dette.

Men lurer på en ting, er det OBD2 kontakten som brukes, eller den diagnosekontakten fremme i motorrommet?
For har jo lest på Tesla at der brukte dem ikke OBD2 kontakten, men en litt mer spesiell diagnosekontakt

Det jeg også virkelig ser nytten i, er jo sanntidsdata for dekktrykkene :)

Du bruker OBD2 kontakten inne i bilen. Bak luken ved ditt venstre kne når du sitter bak rattet. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA