Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Drive train hot.Power reduced" Noen som har kjennskap til denne feilmeldinga?

Startet av Helge, tirsdag 19. oktober 2010, klokken 12:46

« forrige - neste »

Helge

Motorvask er jo ikke "bare-bare" selv på bensin og dieseldrevne biler. Er man uforsiktig kan man få motorproblemer også på slike. Men hva gjøre man på en EL-PSA, når det er kjempeskittent under panseret? Tørker man bare etter beste evne med fuktige kluter eller bruker man eksempelvis hageslange?

Motorrommet på en EL-PSA skal da vel tåle skikkelig "vanntåke og vannsprut" de også.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

elektrolux

Du kan godt vaske under panseret, men må ta et par forhåndsregler:

Ikke spyl direkte på Webastoen, da vann kan trenge inn i styreenheten og skade denne.

Etter vask. Ta ut en traksjonsikring, 12V batteri kobling og multiplug til Data'en på Sagem boksen, og blås ut vannet som har samlet seg der. Gjøres ikke det, vil du oppleve alvorlige problemer i ettertid.

Ellers vasker jeg titt og ofte egne biler etter nevnte oppskrift, uten noe som helst problem.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Helge

Takk for tilbakemeldingen. Blåse tørt med trykkluft må vel være tingen da.
Multipluggen til Sagem-boksen er grei, men hvilken traksjonssikring er det greiest å ta ut? ...og hva mener du med 12 V battterikobling?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA