Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sondors trehjuls elbil

Startet av Diravi, mandag 26. september 2016, klokken 12:39

« forrige - neste »

lunitiks

Blir mer og mer overbevist om at bilen ikke lærer noe som helst av gjentatte utkoblinger av AP og manuell korrigering på nøyaktig samme sted.

Jeg kjører samme strekninga til jobb og til byen hver eneste dag. *Every*single*time* gjør AP samme feilen - krever å svinge ut av veien nær en viss bakketopp. (Med "bakketopp" mener jeg en marginal høydeforskjell.) Utmerkede veimarkeringer, overskyet og klart.

Hvis det er en liten apegjeng på et kontor i Cali som skal holde dette systemet oppdatert skjønner jeg imidlerid tegninga...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

overlay

Sitat fra: Muffinman på onsdag 03. august 2016, klokken 14:17
Enig, ser også at den registrerer nedsatt fartsgrense på avkjøringer eller parallelle veier enkelte steder. Automatisk reduksjon til 50km/t på motorveien er absolutt ikke noe å ønske.

Stikkordet her er vel valgmuligheter. Den totale mangelen på å velge hva man vil bruke av funksjonaliteten gjør at den mister mye verdi og blir til irritasjon for min del, og jeg kjører med det avslått i langt større grad enn hva jeg gjør på den eldste bilen i signaturen. Den er gått snart 110.000km uten et eneste feilkakk mtp cruisecontrol. På den nyeste er det et eller annet på hver eneste kjøretur.

Helt enig, kjører for det meste pre-AP bil og er mest fornøyd med dette. AP bilen bremser unødvendig før og i svinger og ikke imponerende jevn i bremsingen. Det føles ut som jeg sitter på noen som har sine første timer bak rattet. (dette er da med adaptiv CC, ikke full AP)

Det fungerer jo på motorvei, men jeg synes den er litt for lite "aggressiv", så kjører heller med egen fot ;)

Hodetelefoner

Når de fleste idioter avslutter AP ved å vri i rattet istedenfor for å slå den av med spaken. Så blir det nok mye å gå igjennom..

GOS

Sitat fra: KristofferH på torsdag 04. august 2016, klokken 06:49
Når de fleste idioter avslutter AP ved å vri i rattet istedenfor for å slå den av med spaken. Så blir det nok mye å gå igjennom..

Vet ikke helt hvem som er mest idiot jeg, men de 3 ukene jeg har hatt loaner med AP så har den slått seg av fordi jeg holdt i rattet og AP ikke holdt seg innenfor fornuftig del av veibanen, deriblant en del ganger utenfor midtlinjen.
(DESS nærmere uføret AP synes å føre deg, dess hardere holder du på rattet og til slutt kobler den ut)

Min erfaring er at den fungerer fint på fine motorveier, men litt svingete vestlandsske landeveier klarer den ikke.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Sitat fra: GOS på torsdag 04. august 2016, klokken 08:16
(DESS nærmere uføret AP synes å føre deg, dess hardere holder du på rattet og til slutt kobler den ut)
...og det er nettopp det man SKAL gjøre :)

Øyvind.h

Ja AP blir jo avbrutt når jeg forhindrer den i å gjøre noe dumt. Dvs den deaktiveres når den gjør feil. Deaktivere med spak gjør jeg kun når jeg har planlagt å slå den av, eksempelvis før jeg skal bytte felt på motorveien eller når jeg selv ønsker å kontrollere pedaler og ratt pga for dårlige forhold/høy risiko for AP.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

Deaktivering med spaken deaktiverer også cruise.

Når jeg griper inn for å korrigere Autosteer er det sjelden jeg ønsker å frakoble cruise
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Trustno1

Sitat fra: KristofferH på torsdag 04. august 2016, klokken 06:49
Når de fleste idioter avslutter AP ved å vri i rattet istedenfor for å slå den av med spaken. Så blir det nok mye å gå igjennom..

Jeg er vel idiot da, godt å få det konstantert en gang for alle!
Kan du forklare meg hvordan jeg kan slå av AP uten å avslutte cruise?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA