Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trykktesting av SAFT batteri, råd for tetting;)

Startet av langemand, tirsdag 24. august 2010, klokken 13:27

« forrige - neste »

langemand

Jeg har forsøgt mig med at køre bilen på ramper (det fungerer ikke godt når hjulene skal tages af ;-). Det er nok bedre at løfte bilen op på bukke, og jeg har en palleløfter som jeg tænker kan benyttes til trinvis "nedtagning" af batterikasse og motor. Men det vil nok gå noget enklere med en rigtig lift og et "sakse-løftebord".

Er der nogen på Østsjælland der har sådanne faciliteter, som for gode ord og betaling vil lade mig benytte dem?

Ellers bliver løsningen nok at jeg kører på gør-det-selv værkstedet i København, det er lidt besværligt at rode rundt under bilen når den ikke er løftet så højt.
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

Elmo

En universalløfter som du kan kjøpe hos Jula eller Biltema er en uvurderlig investering når du mekker elbil.

Bilen står egentlig greit på vanlige trebeinsbukker om underlaget er plant og hard, men personlig foretrekker jeg å sette hjulene opp på leca-blokker (25x25X50)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jornheim

#2
Hej langemand,

PC i Tølløse har det hele (lift, gaffeltruk for batterikasserne, hurtiglader etc.). Han har stor erfaring med PSA-bilerne og er meget kooperativ. Der er et lille fællesskab der mødes hos ham med visse mellemrum.
Peter bor godt 35km km fra dig, og du kan køre hele turen udenom motorvejen. Man undgår fejl og skuffelser og lærer lynhurtigt de små kneb :)

Din bil kan stadigvæk køre, ikke? Sikringsholderen sidder fortsat på sin plads?

jornheim

Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

jornheim

Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

langemand

Jo, bilen kører stadig, nu med korrekt olieniveau - i hvert fald indtil det er lækket af.
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

langemand

I tirsdags lånte jeg Peters værksted hele dagen og aftenen, og fik med Peters hjælp skiftet den tætningsring om akslen imellem motor og reduktionsgear der lækkede gearolie ind i motoren, og også de to yderste tætningsringe ved trækakslerne. Motoren fik også en indvendig motorvask, nu den var skilt ad, for den var rimelig tilsølet af olie og kulstøv indvendigt.

Det tog fra ca. kl 9 til kl. 22, og Peter var hovedkraften fra han kom hjem fra arbejde.

Bilen kører som før, computeren melder ingen fejl, og motoren er tør på undersiden; før var den våd af olie.

Så nu regner jeg med at bilen kan holde 10 år mere :-)
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

jornheim

Tillykke med veloverstået operation! Din motor vil sikkert overleve bilen  ;)
Det er efterhånden ingen hemmelighed at Tølløse er blevet Mekka for PSA-biler på Sjælland...
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA