Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: KUPP El. Maranello / Ferrari 2009, 2770 km., kr. 100.788, -

Startet av HCM, onsdag 08. september 2010, klokken 21:09

« forrige - neste »

HCM

Etter 4 ukers ferie - hvor Buddyen har stått konstant på lading - var det meste gæernt! Ingen indikatorer lyste (bortsett fra lading 100%), og den vil ikke rygge!!

Buddyen er bare et drøyt år gammel, så jeg ser for meg at det må være mulig å "restarte Byddy-hjernen" på et vis? Jeg er ingen el-ingeniør så jeg krysser fingrene for at det er en enkel løsning...

Svært takknemlig for tips!

Hcm

Focus

Dette bør vel være et spørsmål du kan ringe til pure mobile for å få riktig svar.
De er svært hjelpsomme
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

HCM

Takk for svar. Jeg er litt "grønn": hvem/hva er pure mobile og hvor ringer jeg?

Hcm

Focus

Det er det nye navnet på elbilnorge. Det er de som produserer Buddy.

Her er linken til hjemmesiden dems http://www.puremobility.com/

Der finner du kontakt side og telefonnummer.

Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

El rayo

Det høres ut som om 12V batteriet er gått tomt mens du var på ferie. Prøv å sette på en vanlig 12V lader på det lille 12V batteriet bak i bilen, under bagasjeromsgulvet. Etter noen timer lading skrur du på tenninga og tar av 12V laderen.

Dersom du har den gamle typen DC/DC converter er den igang i ca 20 timer etter at tenninga er skrudd av.

Ved lengere tid uten bruk bør tenninga skrus på og av en gang i uka for å lade 12V batteriet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HCM

Takk for løsningsforslag! Nå står det lille batteriet under bagasjerommet til lading. Jeg er spent på om jeg klarer å skru/plugge sammen alt som måtte ut for å komme til... Rapporterer tilbake resultatet!

Rav4_EV

SitatVed lengere tid uten bruk bør tenninga skrus på og av en gang i uka for å lade 12V batteriet.

Nix. På Buddy står DC/DC innkoblet 24/7, så det går ikke tomt før drivbatteriene er tomme.


Hvilken 100% lading lyste? På laderen? Eller tenner dashbordet opp med km teller osv.?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HCM

Hei, jeg hadde liten suksess med egen lading så jeg svingte innom Elbil Norge i dag og de skiftet Car Controlleren - og vips var bilen i form igjen. Eldre CC'er er i følge dem litt ustabile. Alltid hyggelig å komme innom i Spireaveien! De er alltid hjelpsomme og fikser det meste!

Takk uansett for innspill og forslag!

Hcm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA