Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladingen stopper

Startet av aaa3, tirsdag 02. august 2016, klokken 13:50

« forrige - neste »

aaa3

Ny "pers" på lørdag - 56 km før ICE startet.
Helt normal kjøring, en miks av landevei og tettbygd strøk. Flate veier, uten mye opp- eller nedoverbakker (på Østlandet). Ideelle temperaturforhold, og jeg var alene i bilen, så jeg kjørte hele turen uten at ventilasjonsanlegget var på.
Det viser jo allikevel at oppgitt rekkevidde på 55 km faktisk er realistisk.

Niff123

Interessant for oss spesielt interesserte og selgere av bilen.
Hvilke innstillinger hadde du?
"Uten ventilasjonsanlegg" betyr det uten kjøling og uten vifte?
Brukte du eco-modus? B3?

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

aaa3

Da ICE slo inn var jeg 120 m lavere enn utgangspunktet. Det er ikke mye fall, men en viss effekt kan det jo ha hatt.
Jeg bruker alltid B5. Det er et 0-punkt på gasspedalen, og med B5 kan du bruke gasspedalen til å regulere trinnløst fra fullt gasspådrag til maks regenerativ bremsing.
Uten ventilasjon betyr at jeg hadde trykket på OFF-knappen, og A/C var selvfølgelig av. Altså 0 vifte, 0 kjøling, 0 oppvarming.
Jeg brukte ECO. Tror ikke det har noen særlig betydning under disse forholdene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA