Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf lading med vanlig stikk kontakt uanbefalt??

Startet av psyfoon, onsdag 29. juni 2016, klokken 19:16

« forrige - neste »

psyfoon

I dag gikk turen inn til Trondheim by sammen med fruen og minstejenta i bakovervendt spedbarnsstol. Fruen skulle se på ei ny barnevogn (bestillingsvare) samtidig som vi skulle møte et vennepar og spise middag. Vi måtte dermed ha med Simo-combi barnevogna vår som er en av de desidert største vognene på markedet. Jeg var meget skeptisk til om vi fikk plass til den i trillingen, men man må jo prøve  :D

Jeg la ned ene bakseteryggen, la sammen vogna og tok av hjulene, og sannelig gikk den ikke inn på høykant over seteryggen som var lagt ned, og det med god margin og fortsatt plass til gode i halve bagasjerommet.

Vi dro til byen, fant lett parkering på tross av totalt kaos, takket være bilens smidige størrelse. På butikken viste det seg at de faktisk hadde akkurat den vognen fruen var ute etter, på tilbud og én stk igjen i riktig farge. Så da ble det handel og vi sto der med 2 barnevogner. Fruen foreslo at en av oss kunne ta bussen hjem med den ene vogna. Men jeg tenkte, enn om... Vi måtte jo prøve! Og sannelig gikk ikke den nye vogna også inn, klappet sammen på høykant mot bakseteryggen og i rimelig trygg posisjon i forhold til kidden (joda, det ser kanskje litt skummelt ut på bildene). Dette hadde aldri gått uten den gode takhøyden i denne bilen! Samtidig ble det handlet et par bæreposer med matvarer som ble trygt plassert i forbrønnen i baksetet. Og alle kjørte komfortabelt hjem med god plass  ;D

Rett og slett overraskende, tatt bilens størrelse i betraktning!








Begge vognene i oppslått tilstand
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

tomrh

Wow! :O
Ja, er enig at trillingene er bra mhp plass. Vi har jo også en Leaf som har bedre plass til lengre gjenstander, mens i-MiEV's flate bagasjerom er mer praktisk til volumiøs bagasje.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Stjerneglis

2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Beamer Screamer

Jeg kan skrive under på at denne bilen har plass til mer enn man skulle tro!

Vi venter unge #2 og har for tiden iOn'en som eneste bil grunnet lite bilbehov. Men vi må jo nesten få plass til hele familien i samme bil de få gangene vi skal kjøre, så jeg var ganske spent her i vinter da jeg sjekket om det var plass til 2 stk bakovervente stoler i baksetet pluss vogn med bag i bagasjen; og jada - det gikk fint! Og massevis av plass til overs på gulvet i baksetet til annet ræl.

For meg som er ca 180 vil jeg ideelt sett ha setet 1-2 hakk lenger bak, men for kjøreturer av typisk Trilling-lengde går det helt fint.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

65lars

 :D
Til Psyfoon - som starte denne tråden - ja - jeg er minst like overrasket som deg - behagelig overrasket - over hvor praktisk denne bilen er, inkludert for meg, som er på 193 cm.  Men er enig med Beamer Screamer - at å kunne kjøre setet ett eller to hakk bakover - er noe å utforske. 
Selv om jeg ikke har noe behov for akkurat det, i dag.
(Men der er en tråd eller to her - som "jobber med saka".)

Og til Stjerneglis: Har lest der:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5250.0.html

Vi lever i interessant tider.
:D

Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA