Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlig signal mellom nøkkel og bil

Startet av Dulle76, torsdag 07. juli 2016, klokken 12:45

« forrige - neste »

Dulle76

Var på besøk hos en anti-el bil kompis da jeg åpnet bagasjeluken for å legge noe baki der, og da jeg skulle lukke bagasjeluken igjen, nekter den å gå i lås. Nå står bilen til lading før jeg skal over fjellet fra Bergen til Oslo i mrg, og er da redd jeg må kjøre med "åpen" bagasjeluke....og det faktum at jeg ikke får låst bilen bekymrer meg litt i tillegg... Noen som har vært borti dette tidligere? Fix???
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

nortrahof

#1
Låsen er motordrevet, så det kan være at den er ødelagt?
Da det ser ut som om den får strøm fra "body control" sammen med andre funksjoner, kan du se om alt annet virker med låser, dørhåndtak, frunk. - Er det noe annet også som ikke virker, så sjekk sikringer.

Viser bilen med indikasjon på skjermen at luken er åpen?
- Hvis ikke, kan det være at låsen står i stilling som låst? Da får du den ikke lukket.
Prøv å åpne den og se at låseslissen er åpen før du lukker den.

Jeg har brukt å manuelt låse et tau i låsen når jeg kjører gjenstander som stikker litt utforbi luken. Da kan jeg kjøre med luken åpen og uten alarmer.

Det kan også være at bryteren henger og er aktiv hele tiden?

Glemte å si at det også kan være at nødåpningen er aktiv? Nødåpningen betjenes av en wire som er bak et lokk midt på innsiden av luken. Er det strekk i wiren, så låser ikke luken.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

lunitiks

Er låsen motordrevet også på biler uten autoclose/open?

Jeg må slenge luka mi igjen for å lukke/låse den. Noen ganger får jeg beskjed i dash display om at trunken er åpen og da må jeg fysisk ut igjen og slengen den igjen på nytt.

OT, men er det mulig å retrofit'e automatisk lukking/åpning? Gitt at jeg finner delenr på komponenten som må monteres i lokket? (Ligger kabling osv klart? Og må jeg hacke bilen for å aktivere en funksjon på 17"ern?)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

EEE

Jeg har også manuell bakluke, og den lukker dårlig. Har vært inne til justering, men etter to forsøk så er det ikke noe bedre. Man må smelle til for å få den i lås. Sjekket en annen med manuell lukking og den var mye bedre. Savner virkelig auto lukking/åpning....

MyMuffin

Opplevde nøyaktig samme feilen bare 3 uker siden. Tesla tok den inn dagen derpå og byttet en vaier i låsemekanismen , tok 1 time.

Har forøvrig manuell åpning.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Dulle76

Ringte veihjelp i går når jeg kom hjem fra Bergen-Oslo med "åpen" trunk.... Prøvde med shutdown og litt andre ting, men intet funket. Bakdøren vil fortsatt ikke låses. Nå venter jeg på tlf fra servicesenter i Drammen (som kan ta litt tid??) for at de skal få fikset bilen. Sikkert ikke en biggy, men når man ikke får låst bilen vet man jo aldri hva som kan skje... Håper de får fikset det før onsdag, da bærer det tilbake til Bergen for en langhelg... Har lite lyst å kjøre Rav'en over fjellet....  :o  8)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA