Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisreduksjon og luftfjæring nå inkl. På 75 utgaver.

Startet av roder99, lørdag 29. juli 2017, klokken 20:50

« forrige - neste »

roder99

I dag gick min egenimporterade Fiat 500e från CA USA igenom registreringsbesiktning samt den vanliga besiktningen.

Det är en svart 2013 med svart skinninredning samt orange inlägg.

Bilen har 5750 mil på mätaren.

Bilen går som en raket!

Jag har kört ett antal elbilar i mina dagar men den enda som slår Fiaten och dess 113 hk är nog en Tesla, i alla fall från 0 till 50. :-)


http://www.fiat500usa.com/2013/04/fiat-500e-full-vehicle-specifications.html

MVH Mikael
Tesla S85D 2016
Fiat 500e 2013, 24 kWh batteri, 83 kW motor.
Opel Ampera 2012, såld
Peugeot iOn 2011, såld.
Think City 2009 Gul Zebra-batteri.
Think City 2009 Svart Zebra-batteri.
Elcykel med 250 watt bosch mittmotor.

Aass_Bayer

Cool! Grattis! Testet hurtiglading? Var det mye jobb å importere? Hva var prisen i USA, og pris på transport?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


mzziaz

Yay, Grattis!

Ser det er veldig gode priser på disse i Cali nå, og så ser den utrolig bra ut også, imo. Mye bedre enn det som ble solgt her.

Hva er praktisk rekkevidde?

TB

I følge linken har Fiat 500e eit 24 kWh batteri, med både passiv og aktiv varme kjøling.

Står oppgitt 128-160 km. Trilling klarer ca 100 km i praktisk bruk sommerstid, med 16 kWh batteri - så bør være mulig å klare 130 km her..?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

roder99

En 2013 kostar 6000 till 7000 dollar. En 2015 7000-10000 dollar på ebay.com
Frakt från CA till New Jersey, 750 dollar.
Pappersarbete i tullen, 125 dollar.
RoRo frakt, 910 dollar.

Min inspiration: Mads Christian Bull-Borgen
https://bullborgen.wordpress.com/
Tesla S85D 2016
Fiat 500e 2013, 24 kWh batteri, 83 kW motor.
Opel Ampera 2012, såld
Peugeot iOn 2011, såld.
Think City 2009 Gul Zebra-batteri.
Think City 2009 Svart Zebra-batteri.
Elcykel med 250 watt bosch mittmotor.

Elmo

#5
Det blir garantert ikke første Fiat 500e i Sverige !

Fiat 500e har jo til og meg blitt produsert (nye biler konvertert fra bensin til el) i Nödinge syd for Trollhättan.
http://www.engineeringforce.se/portfolio/elkonvertering-fiat-500/

Jeg var faktisk og besøkte fabrikken i mai 2010.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

roder99

Fiat 500 EV, konverterad fossilbil av EV-adapt senare Ecar i Sverige.
Fiat e500, konverterad fossilbil av Micro-Vett i Italien.
Fiat 500E Karabag, konverterad fossilbil av Karabag i Tyskland.

Fiat 500e, designad som elbil från början av Fiat Chrysler i USA, tillverkas i Mexico för delstaten Kalifornien. Efter 200 timmar i vindtunneln har den en Drag Coefficient (Cd): 0.311, fossilbilarna har en Drag Coefficient (Cd): 0.359. Inte många detaljer är lika mellan min USA-bil och den Europeiska bilen. Jag äger den första USA-bilen som är registrerad i Sverige.
Tesla S85D 2016
Fiat 500e 2013, 24 kWh batteri, 83 kW motor.
Opel Ampera 2012, såld
Peugeot iOn 2011, såld.
Think City 2009 Gul Zebra-batteri.
Think City 2009 Svart Zebra-batteri.
Elcykel med 250 watt bosch mittmotor.

PompelogPilt

Hei

Vi vurderer å importere en brukt Fiat 500e fra USA. Vet ikke hvor myeman kan stole på prisenepånettet, men de ser ut til å ligge på 6000 til 9000 for 2013-2015 med 10000-30000 miles på meteret. Har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på,
1. Erfaring med praktisk bruk av 500e ?
2. Må en slik USA-bil bygges om på noen måte for å kunne lade fra 230 volt som vi har i Norge?
3. Kan USA-ladekabelen brukes i Norge, eller må man kjøpe en ny tilpasset 230 volt.
4. Har 16 Ampere kontakt i garasjen. Er den OK til slik elbil-lading?
5. Er noen årsmodeller å foretrekke fremfor andre? (Kjørelengde, lading, kuldetoleranse, varmeapparat med varmepumpe etc.)
6. Må lys bygges om slik at kjørelys går på automatisk
7. Erfaring med soltaket av glass ?
8. Kostnader som kommer i tillegg ved slik import?

På forhånd takk.

elektrolux

Tips:

Buddy electric har tatt inn mange slike biler.

Der kan dere velge og vrake, og kjøre avgårde allerede denne sesongen.

Med på kjøpet er norske forbrukerrettigheter ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Bare ikke kjøp 500e - eller noe annet for den saks skyld - fra Tazzari-gjengen
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

oggaman

Er de norske forbrukerrettighetene verdt 70000 kroner?

elektrolux

5 års reklamasjonsrett på en bil kjent for å ha utfordringer = ja, med mindre du mekker selv.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Durango

3. Kan USA-ladekabelen brukes i Norge; Nei, trolig pga chip inni
Ja,  man må kjøpe en ny tilpasset 230 volt (J1771, lik nissan, trilling)
2009 Reva (1.-2. Batteripakker a 2 år flate plater, nå 3. med rørplater)
2016 Czero

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA