Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Invitasjon til åpning av Tesla Gigafactory

Startet av wesnym, onsdag 29. juni 2016, klokken 11:33

« forrige - neste »

wesnym

Vi var inne til service nå i april. Jeg synes at gass responsen har blitt dårligere på Comfort. Må trykke hardere på gassen før jeg får pådraget. Opplever det litt som at det er som å sette bilen i Eco Pro, men ikke så markant som Eco Pro da selvfølgelig. Har lest noe på nettet om at flere i USA også påpeker dette. Noen tror at BMW har gjort dette pga problemet med boltene. Noen andre som har en følelse på dette ? Eller er det bare hodet mitt som spøker med meg etter å ha lest om dette?
BMW i3, Oslo

wesnym

Etter test kjøring i dag er jeg overbevist.
Det er gjort endringer i software. Jeg må trykke gassen betydelig lenger inn nå enn tidligere.
Responsen kommer den, men trenger betydelig mer pedalvandring enn tidligere.
BMW i3, Oslo

LMOR

Jeg testet også og er like overbevist at det ikke er noen endring. Du finner noen gamle tråder fra starten av 2014 som beskriver det samme som du opplever nå.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

Sitat fra: LMOR på lørdag 23. april 2016, klokken 18:41
Jeg testet også og er like overbevist at det ikke er noen endring. Du finner noen gamle tråder fra starten av 2014 som beskriver det samme som du opplever nå.

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke har målt hvor mange cm jeg tidligere måtte trykke på gassen før respons kommer... men det var min samboer som nevnte dette til meg, fordi hun hentet bilen etter service. Hun stusset på at hun måtte trykke gassen lenger inn enn tidligere....
Vi har hatt bilen siden 2014 og dette er første gangen jeg reagerer på dette.
Jeg opplever altså at det er litt som å ha trykket inn Eco Pro, men dette er altså i Comfort mode.

Vi har altså akkurat vært inne på service, og regner med at de har oppgradert software. de skulle i hvertfall bytte boltene (motorfestet) pga den svakhet som er avdekket. Jeg vet ikke versjonsnummer på software her jeg sitter nå.
BMW i3, Oslo

LMOR

Du har nok den siste. Samme som meg.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA