Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Firmware v8.0

Startet av Electrix, tirsdag 05. juli 2016, klokken 23:55

« forrige - neste »

Electrix

Vi vurderer nå å kvitte oss med diesel-stasjonsvogna og klare oss med kun Leafen og elsykkel. Siden vi allerede har mer enn nok sykler hjemme så foretrekker jeg å spare både plass og penger på å bygge om en eller to av de. Det finnes mye forskjellig, men for å ikke bruke for mye tid og krefter på dette ser jeg for meg at et ferdig sett for forhjulstrekk er å foretrekke. Ser at en del handler fra rezer, men disse er ikke lovlige, noe jeg ønsker. I min leting fant jeg også smartpendler.no som selger komplette forhjulskit til 5000 med 8fun motor. http://smartpendler.no/el-sykkel/elkit2.html Med denne prisen blir det jo omtrent samme som å importere selv, ihvertfall på settene jeg har funnet. Jeg ser de har en ganske god installasjonsanvisning på nett. http://smartpendler.no/manualer/Montering_av_el-kit.pdf Er det noen som kjenner til disse settene? Eller har noe annet å anbefale?

En fordel for meg er jo at disse ligger rett utenfor Kristiansand, så jeg kan bare hente det selv hos de.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

petersv

Pt. er vel navmontert motor beste alternativ. Da kan du gire og opprettholder mulighet for maks moment på flere hastigheter. Dette vil være en stor fordel iom. at du vil ha lovlig begrenset effekt. Du må ha hastighetssensor på hjul for å tilfredsstille krav om kutt av hjelp fra motor over 25km/t. Det støtter de fleste litt avanserte kontrollerne. Bafang er vel kjent for gode på dette, med kvalitetsmotorer. Bosch er også på banen, men kjenner ikke til kit fra de selv.

65lars

#2
Hei,
Jeg kjøpte noe liknende for 18 måneder siden, fra http://www.citymotion.no/el-sykkel/ - og de hadde det på tilbud for kr. 4K.  Funker som en kule fortsatt!

Brukte sykkelen i dag, den har stått parkert nesten en uke uten lading, og batteriet var fremdeles fullt.

Tok noen timer, kanskje 5-6 i alt (over to ettermiddager), å installere det, bla. pga. at navet mitt var vraket, og måtte til biltema og kjøpe et nytt, for kr. 83.  Trengte også den egne "nav-nøkkelen" - ca. kr. 50.
Og hjelp fra vaktmesteren, siden man trenger jo to mennesker og en "tvinge" for å skifte dette navet!  :)  En person skrur sakte og forsiktig, mens den andre holder tvinga på plass. :D

Jeg Elsker dette opplegget, har brukt denne sykkelen daglig gjennom to vintere, og i 18 måndeder, uten problemer av noe slag!  Har en billig Yosemite sykkel jeg kjøpte fra biltema for 3 år siden, og tenker nå på å få meg en mer solid ramme, og følge med jkirkebo her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26621.0.html  - og kanskje - til vinteren, bygge eget batteri!

El sykkel - forhjulsdrift og med piggdekk om vinteren - en skikkelig livredder!
;D



Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA