Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takboks

Startet av boxer72, torsdag 16. juni 2016, klokken 09:29

« forrige - neste »

boxer72

Noen med en kompetanse? Gledet meg til at 4 stk proxll ladere skulle erstatte at par shuco plasser på jobb.  TN nett på bygget og derfor rimelig overrasket når denne beskjeden kom når jeg skulle prøve for første gang idag.
Gikk noen rykter om at de skulle justere med hastigheten slik at det ikke ble stående 4 stk tesla og dra 100Kw .
Men slik jeg ser det ved første øyekast er jo disse koblet 3 fas 400V sikret med 32A .
Noen vet hva som  kan være årsaken til at jeg ikke får ladet her ?
Bytter fra grønt til blått ett sekund eller to før den går til charging impossible

Bilder her https://m.facebook.com/groups/1522829321334365?view=permalink&id=1717955655155063 ( tapatalk feiler når jeg prøver å laste opp bilder)


   
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

elektrolux

Mål spenning mellom PE og N når dette skjer, altså under last. Kan være for stort potensiale her og dermed oppfatter Zoe det som et dårlig anlegg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

boxer72

Dette problemet må jeg presentere for eiendoms ansvarlige, noen som hver jeg hva jeg skal til dem for at de kan feilsøke dette?
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

hsa77

Sitat fra: boxer72 på onsdag 13. april 2016, klokken 07:12
Dette problemet må jeg presentere for eiendoms ansvarlige, noen som hver jeg hva jeg skal til dem for at de kan feilsøke dette?
Fortell dem at bilen din indikerer at det er jordfeil på anlegget og ikke vil lade. Den/de som installerte anlegget bør da komme med måleutstyr og finne ut av det. ZOE er såvidt jeg forstår svært ømfintlig for jordfeil.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

boxer72

Problemet funnet, disse er koblet med 1 fas  i laderen for at effekten ikke skal bli for stor. Snakket med vaktmester idag og de har nå koblet 3 fas på en lader, den er nå testet og virker.
Kan man koble disse på en måte med redusert effekt slik at jeg kan lade. Og få koblet  alle over til 22kwh var visst uaktuelt
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

jkirkebo

Sitat fra: boxer72 på onsdag 13. april 2016, klokken 19:00
Problemet funnet, disse er koblet med 1 fas  i laderen for at effekten ikke skal bli for stor. Snakket med vaktmester idag og de har nå koblet 3 fas på en lader, den er nå testet og virker.
Kan man koble disse på en måte med redusert effekt slik at jeg kan lade. Og få koblet  alle over til 22kwh var visst uaktuelt

De burde da fint virke selv om de er koblet som 1-fase. Så lenge det er TN og man ikke har byttet om på fase og N-leder da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

boxer72

Er antagelig det de har gjort da, prøvd å Google etter noe tegninger/koblingskjema på proxll men finner ikke noe.
Ser at proxll oppgir at det er mulig effekt begrensing med software på disse laderne får høre om det kan være ett alternativ hvis ikke elektrikerne på huset ikke finner ut noe
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

hsa77

Hjemmeladeren på 3kw er jo enfas, så det virker garantert! Må være en eller annen feilkobling dersom det ikke virker. ZOEs lader er jo bygget for å spise det meste av ac - så lenge det er TN og skikkelig jording...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

boxer72

Elektrikerne har fixet idag. De har latt en lader stå på 3 fas (22kwh) de tre andre 1fas. Testet idag fikk 19.5kwh på 3fas laderen og 6,7kw de som var koblet 1fas
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

pudderjagar

At fase og N er bytta om sjøl ved 1 fase ser eg som lite sansynleg. Slekt gjer ein ikkje i eit 400V anlegg. Då vært da litt mykje futt i sakene.

Eg fryktar for at dei har fulgt merkinga i ladaren og kobbla N - L1 og på neste ladar har dei kobbla N - L2. Då vil ikkje Zoe lade anna enn på den første ladaren. Eller at Zoe ikkje klarar å lese PWM signalet sidan styringa i ladaren er kobbla mellom L1 og N mens i pluggen er da N og L2 som kjem ut til bilen.

Den feilmeldinga som kom opp her har eit veldig begrensa feilområde.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

boxer72

Ba elektrikeren sjekke om fasene var koblet riktig tipset om info jeg hadde fått her og på Facebook. Snakket ikke er de i etterkant men noe har de gjort. Ingen til å sjekke om laderne virket på 1fas dagtid igår (jobber kveld denne uken) så de lot en lader være koblet på 400v 3fas, men laderne virket på 1fas. igår  kveld så de har nok byttet om på fasene
Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA