Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oslo - Stavern, et risikoprosjekt?

Startet av mariusga, onsdag 01. juni 2016, klokken 08:10

« forrige - neste »

mariusga

Har en saxo electrique som ikke kom gjennom EU kontrollen. Jeg har ikke råd å reparere den, så må desverre kvitte meg med den..
Er det noen som er interessert eller har noen forslag og hva jeg burde gjøre for å få mest mulig for den?
Bilen ble kjøpt for 37.000 kr for 4 år siden, legger ved EU kontrollen.

elektrolux

Ser det eneste som trenges er fix av ene bakbremsen og bytte av Viskermotor.

Dette kan gjøres for rundt 1000 kr med litt egeninnsats.

Viskermotor får du hos huggeren for småpenger, og delene til bakbremsen hor Biltema.

Selger du så bilen etter godkjenning får du minst 15 000 kr mer for den.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kaiat

Det står noe der om rustskader, nederst på arket. Kanskje det må sveises også?

mariusga

Ja, men jeg har ikke tid til å ordne alt, usikker på om jeg har fått det til også.. Tror dere den kan selges som delebil? Vrakpanten er 3000!

elektrolux

Du bør så absolutt plugge ut deler før vraking.'

Bare styreboksen koster nå 240 000 kr fra Peugeout forhandleren. Ja. to hundre og førti tusen kr,
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

frank

Er redd bunnen er falt ut av markedet for disse bilene.
Prøvde selv å selge deler fra min nå vrakede P106EL, men interessen var liten.
Fikk solgt motor og styreboks, og tok ut batteri, vebasto og bakaksel, men det er jo litt jobb.
Det beste er sannsynligvis å prøve å selge den som delebil til en entusiast, for kanskje mellom 5-10 000
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

Matheus

Det viktigste alltid mangler. Hvor står bilen.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Sitat fra: Mateusz på onsdag 20. april 2016, klokken 12:19
Det viktigste alltid mangler. Hvor står bilen.
Det står "Trondheim" på det vedlagte tilbudet på rep ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

hei det er sikkert noen andre som fikser denne for deg for runt  2 til 3 tusen  og da kan du sikkert kjøre til neste eu  kontroll  men har du kunn  hatt den på kontroll der eller  når det bir mye på et verksted så  få noen andre til å kontrolere bilen  jeg hadde en bil som jeg fikk masse feil på kjørte på naf  der fikk jeg en  liten feil til 300 kr

elektrolux

#9
Dessverre er det lite å gjøre når et verksted har markert en feil. Skriver bevist markert, og ikke funnet da det ikke nødvendigvis er det samme. Å få et annet verksted til å godkjenne en underkjent feil er ofte mer resurskrevende enn å bare bytte gjeldende del. Gjerne mot en annen bil, slik at den underkjente delen som egentlig er i orden havner på et annet chassis nr.

Har nå hatt egen Think ute av drift i snart 1 måned grunnet feil anmerkning på slark i bakaksel. Det betydde ned med batterikassen, av med div bremserør, noe som ofte betyr saging for å hindre at hele røret vrir seg med påfølgende ny flensing, bare for å oppdage at bak akslingen er helt i orden. Dette har kostet oss tapte leieinntekter, og mye arbeid Verkstedet har fått se bildene av strøkne glinsende akseltapper, som i defekt tilstand er brune av kavrust.  La merke til at gjeldende mekaniker ble flau, og forstod hva han hadde stelt i stand og håper det gjør at neste bil ikke får samme behandling.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA