Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: JuicePlug - a Universal Smart EV Charging Adapter

Startet av Electrix, søndag 19. juni 2016, klokken 11:43

« forrige - neste »

Electrix

Positivt å se at også Toyota lanserer konsept med batteridrift. Den ser ut til å være veldig praktisk, bl.a. med stikkontakt for elektroverktøy, men utvendig design er jo høyst diskutabelt. Minner mest om forsvarets SISU.

http://insideevs.com/toyota-unveils-gen-z-focused-electric-concept-car/
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

OlavEmil

Tøff bil! Men eg har inga tru på at dette er eit seriøst prosjekt frå Toyota si side før eg ser det i produksjon. Framstår meir som eit tulleprosjekt der Toyota får vise kor teit og sært elbil er, og at ein skal vere rimeleg spesiell for å ønskje seg noko slikt heller enn dei fantastiske hybridbilane til Toyota som aldri treng lading og nesten ikkje kastar vekk vekt på batteri, som dei skryt av i reklamane sine.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Robert Sund

Det er mitt inntrykk også. Den fremhevingen av hvordan Toyota var viktig for å gjøre bilen noe spesielt, og inneholde essensen av Toyota, tyder på at Toyota har styrt de i retning ekstra sær mikro nisje vits.

Imidlertid er det en verdi i å la studenter lage noe uvanlig når de skal lage ett konsept, de kan finne på noe lurt (blant alt det rare).


Inkluderingen av kraft elektronikk i bilen derimot, det kommer. Og det har vært klart ganske lenge. Både V2G (forsyning av hus og forsyning til nett), drift av utstyr koblet på eller til kjøretøyet, og drift av løst utstyr rundt kjøretøyet.


Hvis model 3 reservasjonene ikke var tilstrekkelig til å vekke Toyota og de roter bort ressurser og tid på hydrogen, da lurer jeg på hva som kan vekke de!

OlavEmil

Toget er nok gått for Toyota. Dei er godt og vel planta i hydrogensporet. Spørsmålet blir berre kor stort dei klarer å gjere hydrogen. Gjerne på bekosting av vanlege elbilar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Mazzbot

Dette må være en blanding av bmw i3 , tesla , e buddy og en tanks . Rareste jeg har sett ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Ingeniøren

Henta en del elementer fra i3 ser jeg, men rar - Ja !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lible

Et slikt kraftuttak hadde jeg allerede for 20 år siden i min Toyota Hi Ace, riktignok ikke originalt fra Toyota, men ettermontert av meg. Omformer fra 12 volt til 230 volt, med opptil 2000 watt kapasitet kunne jeg drive nær sagt hva det skulle være av elektrisk utstyr.

Dette var før man kunne få alt av slikt utstyr på batteridrift og vekket en del oppsikt når jeg f.eks plugget inn en vinkelsliper langt unna strømnettet og uten å starte et bråkete aggregat. I dag er nevnte Toyota historie men omformeren gir 230 volt nok til støvsuging og mikrobølgeovn m.m. på hytta med kun solstrøm som energikilde.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA