Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av Osnes, søndag 18. september 2016, klokken 09:15

« forrige - neste »

Osnes

En ting er i hvert fall sikkert; dette var ikke lett! 

Hyundai Ioniq scorer godt på testen utført av dinside.
http://www.dinside.no/936933/test-hyundai-ioniq-svaert-attraktiv-elbil


Mazzbot

Ville sett på biler som har dette

- hurtiglading
- type 2 som kan lade på 3 fase
- minst 30kwh batteri

Eneste er vel egentlig bmw i3 .. jeg kjøpte leaf og angrer på at jeg ikke prøvekjørte i3 før jeg kjøpte leafen ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Osnes

#32
Og der var e-tron solgt. Forhørte meg på den nye i3, men er ikke levering før i desember/januar.

moby666

Blir veldig rart å si at bilen skal ha minst 30 kwh batteri. Blir det samme å si at jeg kun skal ha fossilbil som har minimum 50 liters bensintank. Kjørelengde og forbruk er det som gjelder. HVIS det stemmer det Hyundai sier, så er det mye bedre å ha en bil med 28 kwh batteri som går like langt som en annen bil med 35 kwh batteri, så sant bruksmåten er det samme (se for eksempel på skrekkeksempelet MB b-Electric). Det er utrolig viktig å lage energieffektive biler med lavt forbruk. Bilen blir lettere, billigere, bedre plass og går lengre hvis batteriet kan reduseres.

Sitat fra: Mazzbot på fredag 22. juli 2016, klokken 18:24
Ville sett på biler som har dette

- hurtiglading
- type 2 som kan lade på 3 fase
- minst 30kwh batteri

Eneste er vel egentlig bmw i3 .. jeg kjøpte leaf og angrer på at jeg ikke prøvekjørte i3 før jeg kjøpte leafen ☺
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

nr1rayner

Skummet bare fort gjennom den første siden her, var vel ingen som har nevnt følgende:
Så ikke spesifisert hvilken lademulighet du har på jobb, så regner med det er schuko..
Schuko og 16A går, men er IKKE anbefalt (eller lovlig), spesielt ikke over lengre tid.
Kommer du på jobb med 10% rest med Leaf, har du ca 90% etter 8 timer og dermed ikke nok strøm til å komme hjem igjen...
Er det dog type2 og du kan lade med 16A lader du ca 16-17% i timen.
Men, du så jo ikke så store problemer med å stikke innom hurtiglader, så det går vel.

90km blir nok i lengste laget for en 24kwh Leaf om vinteren ja, og da blir det endel ladestopp på veien.

Hvis du ikke venter, og tar deg råd til de kommende modellene, ville jeg anbefalt en billig Leaf i tillegg til hybriden du har i dag.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tutti

Sitat fra: Osnes på onsdag 27. juli 2016, klokken 12:00
Og der var e-tron solgt. Forhørte meg på den nye i3, men er ikke levering før i desember/januar.
6 dager siden du var fornøyd e-tron bruker til kjerra var solgt! Det er gutten sin!

Nå gjelder det vel bare å finne riktig ventebil mens du får den bilen du ønsker deg. Jeg heller fortsatt mot å anbefale deg en trilling med unlimited fuel hos AR :)

nr1rayner

Sitat fra: tutti på onsdag 27. juli 2016, klokken 20:28
Jeg heller fortsatt mot å anbefale deg en trilling med unlimited fuel hos AR :)
Vet ikke budsjettet, men jeg ville heller gått for en billig Leaf.
Billigste trillinger ligger vel på 70-80', og Leafer fra 100-110.
Vesentlig mer bil, og bedre rekkevidde så de ekstra kronene man legger i nå kan fort vise seg nyttig.
Mange bakdeler med USA-Leafer, men de kom vel standard med 6,6kw lader der borte (noe jeg virkelig savner nå som type2-ladestolper stadig popper opp).
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Osnes

Sitat fra: tutti på onsdag 27. juli 2016, klokken 20:28
Sitat fra: Osnes på onsdag 27. juli 2016, klokken 12:00
Og der var e-tron solgt. Forhørte meg på den nye i3, men er ikke levering før i desember/januar.
6 dager siden du var fornøyd e-tron bruker til kjerra var solgt! Det er gutten sin!

Nå gjelder det vel bare å finne riktig ventebil mens du får den bilen du ønsker deg. Jeg heller fortsatt mot å anbefale deg en trilling med unlimited fuel hos AR :)

Det går unna! Ville fortsatt beholdt e-tron, hadde det ikke vært for kjørelengden pr. år. Flott bil.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA