Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hacking av Model S (CAN-bus-lesing etc.)

Startet av Robert Sund, tirsdag 14. juni 2016, klokken 22:29

« forrige - neste »

Robert Sund

Jeg ser at elbilhjelpen har en innstillbar portabel EVSE som kan tilkobles 32A 400V TN (rød industrikontakt), og som har type 2 sokkel, til kr 8000. Betegnelsen er B3200RD.

Hvis jeg har forstått det rett kan denne forsyne både en Kia Soul EV og en eventuell fremtidig Tesla med dobbeltlader med full hastighet. Soul'n vil kobles til med type 2 til type 1 ledning. (Type 1 er enfase)

Hvis jeg har forstått det rett så kan denne tas med på tur, med overganger på forsyningssiden.

Har jeg forstått rett?
Er dette ett godt valg?

Rav4_EV

Hva slags tur skal du på?

Industrikontrakter er det lite av der jeg drar på tur.
Kjøp deg heller en type 2 kabel.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Robert Sund

Bilen kommer til å bli brukt i Troms, og litt nedover i Nordland. Den har 6.6kW 32A enkeltfase, og CHAdeMO.

Selvsagt kommer det til å bli kjøpt type 2 kabel til bilen! Av det jeg har sett av offentlig lading (hovedsaklig som fossil-bilist) er det type 2 og Schuko som er tilgjengelig.

Kjenner flere som har industrikontakt på veggen, så det vil jo være kjappere å lade med en slik enn med 10A fra Schuko når man er på besøk.

Jeg antar at bilen stort sett kommer til å bli ladet til 80% over natten til vanlig, gjerne med kun 6A.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA