Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Andel av inntekt til bil

Startet av Bogliten, mandag 20. juni 2016, klokken 15:15

« forrige - neste »

Bogliten

Hei.

Jeg har en blå Think classic 2002 mod. som jeg har kjørt siden høsten 2010. Km. stand: 59276.
Siden sen-høsten 2015 har den vært lite brukt pga. dårlig rekkevidde. Jeg hadde den til vedlikeholdslading nå i februar. Den kjører bra og ganske langt på flat mark. Her vi bor er det noen lange oppoverbakker. Bilen går ganske greit når den er helt oppladet (opp mot 50 km/t) i bakkene, men mister så mye av "kraften", i de neste bakkene går den i ca 20 km/t. Batteriet går sakte ned fra 100% til 80%, men bilen drar likevel dårlig, så faller den plutselig ned mot rødt. Med kjøring i bakkene er rekkevidden omkring 12 km. Etter at bilen hadde stått en tid i vinter, sluttet batteriet å ta lading, jeg fikk skiftet en sikring, og den fungerte igjen, men med kort rekkevidde.

Siden jeg ikke vet hva som er feil med bilen, synes jeg det blir for dyrt å la verkstedet prøve å finne ut av det på en såpass gammel bil. Jeg vil derfor selge bilen :'(. Enten til noen som kan reparere den og bruke den, eller som delebil om den ikke lar seg reparere.

I desember 2008 ble hele batteripakken skiftet på verksted, av forrige eier. De årene jeg har hatt bilen har den vært på service hos Reacc og Elbilmek. Det er ellers en pen bil, synes jeg ;) fint inventar, både sommerdekk og vinterdekk, som dog har vært brukt noen sesonger. Den har stått i garasje alle årene jeg har eid den. Jeg kan sende bilder på e-post dersom noen ønsker det.

Jeg holder til på Nærsnes i Røyken, ikke langt fra Asker.
Kom gjerne å se på bilen, eller kom med bud.
Asker:
Nybegynner aug. 2010 :-)
Think City 2002. 41.000km

elektrolux

En flott bil som med den historikken kun trenger et innbyttebatteri.

Å presse en Think på denne måten er nemlig sikker oppskrift på å drepe de få gode batter blokkene bilen måtte ha hatt innen Reacc gjorde vont verre.

Slike biler har nådd kultstatus og annonseres i utlandet for godt over 100 000 kr etter bytte av batteri, så her gjelder det å kjøpe opp før også de norske prisene tar av. Sitter selv på en god samling med disse perlene, og tenker at det er beste form for pensjonssparing.  ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA