Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lader til Kewet citijet2 48 VOLT

Startet av Alpinist, tirsdag 14. september 2010, klokken 21:05

« forrige - neste »

Alpinist

Hei,
er det noen som har opplevd at viften i front starter ved lading og det går i allefall mer enn en time før den stopper?
Det er ikke viften som er bak batteriet - det er vfiten foran motoren som starter like etter at jeg plugger i ladekabelen.
Jeg har akkurat mottatt bilen med Zebra og det kan ikke være meningen at den skal bråke slik ved lading.

Håper noen har svaret!
Think Mountain 2010 modell

MortenT

Hei,
jeg har tilsvarende problemer. Det er en skikkelig skranglelyd i vifte foran når bilen lades.
MEN Mathiesen har byttet vifte og sjekket med Think og alt skal være ok.
De hørte ikke lyd da de testet. Men straks den kom hjem begynte det igjen.
Da jeg ladet i Klostergarasjen i Bergen så var det ikke støy?!?
Kan det være at den ikke tåler vann - Bergensvær?
Eller er det fordi bilen står i slak nedoverbakke når den er parkert hjemme?
Nå skal bilen inn igjen for ny sjekk...

Alpinist

Jeg har funnet ut at det kun skjer når jeg lader med "power boost" - hurtiglading
Med vanlig lading er bilen stille som ei mus.

Drar power boost så mye strøm gjennom lade-uniten at den krever kjøling?
For det er jo viften foran som går og den skal kjøle motor, lader og drivssystem slik jeg har forstått det.

Noen som vet?
Think Mountain 2010 modell

MortenT

For min del støyer den uansett... Men jeg har nå lagt merke til at det er av og til den ikke støyer og er redd for at den da ikke går.
Det verste er at verkstedet har byttet vifte i samråd med Think og alt skal være ok. Ble litt krangling med mekanikeren da han hadde fått beskjed om at jeg påstod at han ikke hadde gjort jobben sin... MEN selv etter bytte lager viften ulyd.
Ny verkstedstime 2. sept. så får vi se.

Lunde

En formotstand som står i serie ved normallading er utsatt for korrusjon og ryker på sikt. Det betyr at den noemale svake susingen bortfaller og viftene trår til for fullt når temperaturen når neste nivå. Ltt å skifte og er vel en garantisak. Min går på varme dager den også, men det hjelper å opne panseret på gløtt til man får bytta motstanden om man vil unngå for mye bråk.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA