Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlig signal mellom nøkkel og bil

Startet av steinidar, mandag 11. juli 2016, klokken 13:56

« forrige - neste »

steinidar

Er Model S eier med en reservasjon på model 3. Hadde tenkt å kjøpe meg en vente bil da elektrisk og byttet ut diesel dyret. Etter hvert vurderte jeg dut at bruktpriser på leaf, soul, i3 osv ville rase når Model 3 kom, så jeg besluttet at jeg beholder dyret til model 3 kommer. Men nå etter nyheten med BMW i3 skal oppgraderes med større batterpakke og med 11Kw lader ble denne plutselig veldig intresang. Har avtalt prøvekjøring fredag og får beholde den tim Lørdag.  Hva tror dere om den nye i3 folkens?
Gardermoen

trykkertor

Spørs om ikke ventebil da bør bli gamle i3 når nye kommer. Hvis den faller en del i pris, så blir det mindre tap å ta når du selger igjen.
Kjøpe ny i3 nå og selge når Model 3 kommer tror jeg kan blir en del større tap.

turfsurf

Synes i3 er en veldig god bil, og med det oppgraderte batteriet er det og helt greit å dra på noen mellomlange turer med den sommerhalvåret. Helt klart den beste ventebilen så lenge plassbehovet er dekket.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

noGas

Hei,

Jeg kjøpte en Kia Soul EV 2016 som ventebil. Den gjør mellom 15-20 mil reelt på sommerstid, 12-15 mil vinter.

7 års garanti, 4 igjen når Model 3 kommer, lett å selge.

245k splitter ny - eneste du må komme over er corky design.

1000kwh

Vi solgte dieseldyret og kjøpte en liten bensinbil (helt ny) for bruk fram til Model 3. Det kan jo ta tid, bensinen er billig om dagen og vi kjører 50000 km i året.. 

turfsurf

Hvis man kjører 50000km i året går det vel med ihvertfall 30000 nok i drivstoffkostnader. På 3 år sparer man inn en 3dje del av bilprisen bare i drivstoffkostnader. 


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: noGas på onsdag 04. mai 2016, klokken 11:30
Hei,

Jeg kjøpte en Kia Soul EV 2016 som ventebil. Den gjør mellom 15-20 mil reelt på sommerstid, 12-15 mil vinter.

7 års garanti, 4 igjen når Model 3 kommer, lett å selge.

245k splitter ny - eneste du må komme over er corky design.
245k for en Soul eller 300k for en i3 med større batteri og ihvertfall i mine øyne en bedre bil på mange måter. Mye av differansen vil man og få igjen ved salg.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

JumboTour

Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:22
Hvis man kjører 50000km i året går det vel med ihvertfall 30000 nok i drivstoffkostnader. På 3 år sparer man inn en 3dje del av bilprisen bare i drivstoffkostnader. 
Mitt estimat på besparelse er 1,- nok/km tatt i betraktning det meste i forholde til vår SAAB 95 (som selgeren sa ikke akkurat var en sparebøsse).

Det er mange variabler her så det vil jo variere i forhold til alternativ bil, kjøremønster, strømpriser, superladingandel, bom-og ferge avgifter osv. men etter to år mener jeg fortsatt at estimatet er OK. Kansje noe konservativt for mitt kjøre/lademønster.

Poenget er vel at bil er ingen investering, har aldri vært og kommer aldri til å bli, men valg av riktig bil vil kunne redusere utgiftene eller forsvare de verdiene du har lagt til grunn når du kjøpte bilen.

Kjøp av bil er et verdivalg, ikke en investering! :)

Olemann


Jeg gjorde motsatt, når nye i3 kom i dag så bestilte jeg den, vurderer å kansellere Model 3 reservasjonen.  Men, får vente å se, foreløpig er Model 3 brosjyre/ventebil, "gamle" i3 er en flott bruksbil, nye i3 med 94 Ah batteri kan bli det eneste vi trenger....

noGas

Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:24
Sitat fra: noGas på onsdag 04. mai 2016, klokken 11:30
Hei,

Jeg kjøpte en Kia Soul EV 2016 som ventebil. Den gjør mellom 15-20 mil reelt på sommerstid, 12-15 mil vinter.

7 års garanti, 4 igjen når Model 3 kommer, lett å selge.

245k splitter ny - eneste du må komme over er corky design.
245k for en Soul eller 300k for en i3 med større batteri og ihvertfall i mine øyne en bedre bil på mange måter. Mye av differansen vil man og få igjen ved salg.

Vanskelig å argumentere BMW mot kia.
Nye BMW i3 for 300 - alt utstyr eller ribbet?

Kia'n ryker om den er fullspekket.

fonberg

Sitat fra: noGas på onsdag 04. mai 2016, klokken 19:43
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:24
Sitat fra: noGas på onsdag 04. mai 2016, klokken 11:30
Hei,

Jeg kjøpte en Kia Soul EV 2016 som ventebil. Den gjør mellom 15-20 mil reelt på sommerstid, 12-15 mil vinter.

7 års garanti, 4 igjen når Model 3 kommer, lett å selge.

245k splitter ny - eneste du må komme over er corky design.
245k for en Soul eller 300k for en i3 med større batteri og ihvertfall i mine øyne en bedre bil på mange måter. Mye av differansen vil man og få igjen ved salg.

Vanskelig å argumentere BMW mot kia.
Nye BMW i3 for 300 - alt utstyr eller ribbet?

Kia'n ryker om den er fullspekket.

Nye i3 starter vel på 262.000,- Tipper den blir en storselger, selv om den fortsatt er litt trang i forhold til de fleste andre i klassen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bno

#11
Kjøpte meg en E-Up som ventebil. På E-Up forumet har jeg fått age tips om bruken og priser. Kan dere ikke fortsette I3 diskusjonen der i I3 forumet?  :)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

fonberg

Sitat fra: bno på torsdag 05. mai 2016, klokken 08:35
Kjøpte meg en E-Up som ventebil. På E-Up forumet har jeg fått age tips om bruken og priser. Kan dere ikke fortsette I3 diskusjonen der da?  :)

Fortsette i3-diskusjonen på eUp-forumet?
Et par setninger om nye i3 får du nesten tåle når trådtema er "Mens man venter" - siden man antakelig kan vente 2-4 år på sin Model 3 i nye i3 om man bestiller sistnevnte nå  ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Olemann

For 300k får du er OK utstyrt i3 mens du venter.   Fullt ustyrt er rett over 350k.  Spesialutgaven Fully Charged, men det er da både LED, fullskinn, soltak, 8 dyre alu, Adaptiv Cruise, oppgradert Navi, Harman Kardon og en mengde andre snacksy saker.  Jeg spekket min drømmebil og kom da fram til at rabatten på spesialutgaven Fully charged var så bra at det ikke var noen grunn til å velge a la carte menyen.
Men redd det blir mer enn en ventebil, får se hva jeg gjør når Tesla kontakter meg om M3, redd det blir 3 år til.

Sitat fra: noGas på onsdag 04. mai 2016, klokken 19:43
Sitat fra: turfsurf på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:24
Sitat fra: noGas på onsdag 04. mai 2016, klokken 11:30
Hei,

Jeg kjøpte en Kia Soul EV 2016 som ventebil. Den gjør mellom 15-20 mil reelt på sommerstid, 12-15 mil vinter.

7 års garanti, 4 igjen når Model 3 kommer, lett å selge.

245k splitter ny - eneste du må komme over er corky design.
245k for en Soul eller 300k for en i3 med større batteri og ihvertfall i mine øyne en bedre bil på mange måter. Mye av differansen vil man og få igjen ved salg.

Vanskelig å argumentere BMW mot kia.
Nye BMW i3 for 300 - alt utstyr eller ribbet?

Kia'n ryker om den er fullspekket.

bno

#14
Sitat fra: fonberg på torsdag 05. mai 2016, klokken 13:34
Sitat fra: bno på torsdag 05. mai 2016, klokken 08:35
Kjøpte meg en E-Up som ventebil. På E-Up forumet har jeg fått age tips om bruken og priser. Kan dere ikke fortsette I3 diskusjonen der da?  :)

Fortsette i3-diskusjonen på eUp-forumet?
Et par setninger om nye i3 får du nesten tåle når trådtema er "Mens man venter" - siden man antakelig kan vente 2-4 år på sin Model 3 i nye i3 om man bestiller sistnevnte nå  ;)

Beklager, men henvendelsen var saklig godt ment og ikke ufin. Der en lapsus fra meg istedet utnyttes som hersketeknikk.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA