Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Noen som har fire høyrefelger...

Startet av Hyperstress, torsdag 02. juni 2016, klokken 06:18

« forrige - neste »

Hyperstress

Jeg tror det. De har nå den ultimate bekreftelse på at markedet er enormt, og de kan med akseptabel risiko tillate seg å bruke MYE penger fremover. Massiv satsing på superchargers, butikker, verksteder osv. Det er det enkle - der er det bare å bruke penger så kommer det på plass. Verre er det å rampe opp produksjonen, men ser ut som det blir stort fokus også. Men hvordan? Eneste som funker på kort sikt må jo være å få ting klart til høy prod i eksisterende fabrikk fra start. Tar lang tid å bygge nye fabrikker. Noen andre triks de kan gjøre for å øke produksjonen?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Amoss

Var det ikke så at de hadde skaffet seg mer fabrikasjons-lokaler i Tilburg? Kanskje satse på å sende mer halv-fabrikata ditt?

Ellers er det vel batteriene som vil være det største problemet. De kan sette opp tempoet på utbyggingen av GF-I, og få Panasonic til å sette opp dampen enda mer på sine eksisterende batterier?  Kanskje sette opp en batteripakke fabrikk i Asia - i en eller annen nedlagt fabrikk - som produserer ferdige pakker av de asiatiske cellene til Panasonic for bruk i biler til Asia, og kanskje også sende direkte til Europa/Tilburg?

Vel, uansett er det ikke bare investorene som har fått den nødvendige bekreftelsen nå, også Panasonic (og for den sak skyld også andre underleverandører) har fått bekreftet at det er rimelig trygt å satse på celle-/dele-produksjon for Tesla. Så de kan gå tyngre inn både i GF-I og i eksisterende/nye fabrikker i Asia. Kanskje de også kan få andre til å produsere disse cellene de trenger? Noen nevnte her for litt siden at LG skulle ha ledig kapasitet?

Ellers er det vel nå de bør legge planene og sikre finansieringen av både GF-II og fremtidige bilfabrikker, selv om de ikke vil være i sving før etter 2020 og derfor heller ikke være til hjelp med å øke oppskaleringen av Model 3 produksjonen med det første.
Vel, dette er i alle fall de første tankene som slår meg...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bno

Sitat fra: Hyperstress på søndag 03. april 2016, klokken 14:07
Jeg tror det. De har nå den ultimate bekreftelse på at markedet er enormt, og de kan med akseptabel risiko tillate seg å bruke MYE penger fremover. Massiv satsing på superchargers, butikker, verksteder osv. Det er det enkle - der er det bare å bruke penger så kommer det på plass. Verre er det å rampe opp produksjonen, men ser ut som det blir stort fokus også. Men hvordan? Eneste som funker på kort sikt må jo være å få ting klart til høy prod i eksisterende fabrikk fra start. Tar lang tid å bygge nye fabrikker. Noen andre triks de kan gjøre for å øke produksjonen?

http://www.valmet-automotive.com/

Valmet Automotive receives manufacturing contract for Mercedes-Benz GLC

Valmet Automotive and Mercedes-Benz have announced that Valmet Automotive will start manufacturing additional units of the Mercedes-Benz GLC SUV at the Uusikaupunki, Finland plant. Valmet Automotive starts the preparation of the project immediately. The main production site of the GLC is the Mercedes-Benz plant in Bremen, Germany, which already runs at full capacity.
Kilde:http://www.valmet-automotive.com/automotive/bulletin.nsf/pbic/20151126033

100000 enheter ut 2016 - https://www.daimler.com/documents/investors/nachrichten/kapitalmarktmeldungen/daimler-ir-release-de-20151126.pdf
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

asgeirn

Fabrikken i Fremont hadde kapasitet på 500.000 biler i året den tiden NUMMI drev den.

Også Tilburg har mer kapasitet, inntil 1.000 per uke.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA