Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf aero mods

Startet av Bjoris, torsdag 17. mars 2016, klokken 07:47

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg skal til Gardermoen 12-13.mars. Det absolutt mest fornuftige ville vært å tatt fly siden jeg til alt overmål skal til en flyplass, men det frister å test ut ny Leafen før ny Tesla står på tunet i høst, da blir det neppe til at en tar Leafen noe mer på så lange turer:) 1130 km på en langhelg går selvsagt helt fint, starter nok torsdag kveld og kjører til leiligheten på fjellet som er ett strekke på 155 km og så til Horten fredag, lørdag morgen til Gardermoen og så hjem søndag.

Vel, som sagt ser jeg ikke på dette som noe stor utfordring så lenge ikke det blir lange kolonner og jeg ikke kommer til ladere som er i ustand så bør dette gå helt fint. Største strekk er over Hardangervidda med 90 km til Eidfjord, men det er jo rett vei ifht høydemeter og andre har klart dette med 24 kwh Leaf så bør gå brillefint i godt vær. Ellers er det behagelige 50-80 km mellom alle hurtigladerene der jeg forventer å lade rimelig fort og dermed slippe mange 30-40 min stopp, men heller 15-20 min stopp som i en strekk på beina;)

Vel, så får vi se om jeg rekker, største utforing er at jeg må hjem søndag og det jeg skal på er ikke slutt før 1330! Det kan bli sent og antakelig rekker jeg ikke siste ferge til Stord så muligens må jeg bite i eple å kjøre samme vei tilbake, men å droppe Horten. Da kan jeg også stoppe på Seljestad og overnatte om det ble for langt:) Blir nok væravhengig, er det fare for kollonne også på Hardangervidda søndag kveld så spørs det om det blir den veien hjem.

Har regnet litt på lading, hvor mye jeg må lade for å komme greit til neste og hva det vil koste bare sånn for moroskyld. Har forutsatt 2 kwh/mil og 0,66 kwh pr min i ladehastighet.

Vel, synspunkter er jo alltid moro;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

evole

Elbilnerd på tur  ;D

Prispolitikken til Grønn Kontakt er ikke så dum. Jeg vet ikke hvilken grad du får ladet hos dem, men de har forbruksrabatt. Jeg har 20 % rabatt der nå, som tross alt gir litt penere bunnlinje.

Bjoris

Absolutt, jo bruker GK mye og syns de har en veldig ok prispolitikk samt at laderene er raske samt at jeg aldri har opplevd noe tull så brukes dem mest mulig!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Leifen1980

Spennende tur.
Bor selv i Horten og skal sammen med familien prøve turen motsatt vei til sommeren "hjem" til Karmøy, da med den nye Leafen som er i bestilling.
Er det privat lading du tenker i Horten, eller skal du f.eks stå ved parkeringen ved Nordre Braarud?
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

Bjoris

Sitat fra: Leifen1980 på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:47
Spennende tur.
Bor selv i Horten og skal sammen med familien prøve turen motsatt vei til sommeren "hjem" til Karmøy, da med den nye Leafen som er i bestilling.
Er det privat lading du tenker i Horten, eller skal du f.eks stå ved parkeringen ved Nordre Braarud?
Besøker venner og familie i Horten om de er hjemme så da får jeg nok til å fylle opp til dagen etter:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Leifen1980

Hei,
Har du kommet deg hjem med hel bil og full bremseeffekt?
Jeg og jentungen skal kjøre fra Horten til Haukelifjell over påske med vår nye Leaf 30kW
Satser på det holder med å hurtiglade på notodden og Åmot/Haukeligrend.

Ble det stopp der du planla mtp hurtigladning på vei over og hjem igjen?
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

Bjoris

Jada, bilen er trygt hjemme igjen etter 1468 km fra torsdag ettermiddag til søndag (natt). Jeg ladet færre steder enn planlagt, planen var å lade til 70% og heller stikke innom flere ladere, men jeg ser at den lader så fort at det f.eks er umulig å få i seg en mat bit uten at den har ladet til langt over 80%, dette gir samtidig trygghet for å ha noe å gå på.

Jeg holder på lage en liten rapport som jeg skal komme med så en ser hvilken SOC jeg hadde de forskjellige stedene. Alt i alt gikk dette helt flott, med unntak av bremsene da, men det løste seg. Problemet med langkjøring med elbil er ikke rekkevidden, men kapasitet på lading, stod 45 minutter på Geilo i påvente av en i3 som skulle full-lade... det er ekstremt frustrerende når du skal så langt, jeg kom hjem kl. 0130 istedenfor kl 0030... pga dette... Det som er helt utrolig er at de ikke har klart å få disse laderene til å lade både CCS og CHAdeMO samtidig. Når CCS er opptatt så kommer det ikke noe ut av CHAdeMOen selv om det er massevis av kapasitet, han lå på baren noen få amper... av de 120 som er tilgjengelige...

Tesla har jo fått dette til på sine ladere, der deles to ladere, den som kommer sist får det som er til overs, her hadde jeg ved en slik løsning vært ferdig lenge før i3en. Nå kom jo også det problemet at i3en skulle samme vei som meg, det var derfor ikke noe poeng for meg å lade bare det jeg trong for å komme til Eidfjord da i3en ville føre til kø der også, jeg ladet derfor til 95% og kjørte til Odda, var spent på om det kunne gå 160 km, siden jeg først skulle opp på vidda med mye vind og dårlig sikt, men det gikk brillefint, kom til Odda med 15% og fortsatt ikke batterialarm
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA