Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Robert Sund, lørdag 12. november 2016, klokken 21:44

« forrige - neste »

Robert Sund

Tesla lanserer en boks som kobler sammen elbilen, solceller, strømnettet i huset, og som har innebygget powerwall. 28 okober skal vistnok vidunderet fremvises.

https://electrek.co/2016/09/23/tesla-integration-home-charging-station-energy-storage-solar-roof-change-everything

Det er anntatt at den også har V2G, men personlig så tviler jeg på det da det åpner for at folk henter strøm hjem fra superladeren. Signalene fra Tesla om V2G spriker også litt. Programvaren i bilen kan nok følge med på om man leverer mere strøm hjemme enn man lader, men allikavel ...

Tesla har både DC og AC på type 2, og solceller er DC, og powerwall er DC. Og powerwall har både lader og inverter uansett. (Type 2 standarden åpner for samtidig bruk av AC (på to pinner) og DC (på to andre pinner), men det er ikke sagt noe om produktet utnytter det).

Amoss

Sitat fra: Robert Sund på lørdag 24. september 2016, klokken 21:49
Tesla lanserer en boks som kobler sammen elbilen, solceller, strømnettet i huset, og som har innebygget powerwall. 28 okober skal vistnok vidunderet fremvises.

https://electrek.co/2016/09/23/tesla-integration-home-charging-station-energy-storage-solar-roof-change-everything

Hmm... Bare en litt sprø tanke som dukket opp. For litt siden var det jo en "lekkasje" i kildekoden på "MyTesla" siden som røpet at man kunne ha "supercharger kWh kreditt" om jeg ikke husker det feil. Kan det være at overskudd strøm fra solcellene - som blir sendt ut på nettet - kan bli kreditert som "supercharger kWh"? Dersom man har 0kWh i kreditt så belastes kredittkortet som jo også skulle kunne legges inn?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ladov

Hm, hvis jeg ikke husker aldeles feil så stilte en Tesla-topp seg tvilende til å bruke elbilen i V2G-konfigurasjon? Det gir fortsatt mening å kunne bruke den som nødaggregat men som bufferbatteri i daglig bruk var det altså ikke en god ide.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA